Implementace simulátoru pro řízení automobilu ve virtuální realitě
Virtual Reality Car Driver Simulator
dc.contributor.advisor | Klán Petr | |
dc.contributor.author | Bohdan Vradii | |
dc.date.accessioned | 2023-06-17T22:52:09Z | |
dc.date.available | 2023-06-17T22:52:09Z | |
dc.date.issued | 2023-06-17 | |
dc.identifier | KOS-1180078712405 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/109678 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této práce je implementace a testování prototypu simulátoru pro řízení automobilu ve virtuální realitě blízkého reálným jízdním podmínkám ve městě. Tento prototyp si klade za cíl napodobit praktické zkoušky v autoškole a zohledňuje dopravní přestupky, kvantitativně vyhodnocuje výsledek jízdy a ukazuje hráči jeho chyby. V rámci práce byla provedena analýza a porovnání existujících podobných simulátorů a řešení, byly formulovány požadavky na prototyp, které byly dále implementovány. Součástí této práce je tvorba 3D scén a objektů a jejich další import do herního enginu Unity. Byly prozkoumány různé přístupy k vytváření 3D objektů. Byl vytvořen a naprogramován prototyp simulátoru včetně grafického rozhraní, systému pro kontrolu přestupků, řídicího systému auta a umělé inteligence ostatních účastníků provozu. Prototyp byl dále testován skupinou uživatelů. Na základě testů byl formulován seznam problémů, které byly opraveny v dalších verzích. Výsledkem práce je samostatná aplikace, která uživateli umožňuje procvičovat si řízení auta ve virtuální realitě. | cze |
dc.description.abstract | The main aim of this work is to research, develop and test a prototype of a virtual car driving simulator close to the real driving conditions of the city. This prototype aims to emulate practical exams in a driving school and takes into account traffic violations, quantitatively evaluating the result of driving and indicating to the player his mistakes. As part of the work, an analysis and comparison of existing similar simulators and solutions were carried out, requirements for the prototype were formulated, which were further implemented. Part of this thesis is the creation of 3d scenes and objects and their further import into the Unity game engine. Various approaches to creating 3D objects have been studied and used. A prototype of the simulator was created and programmed, including an interface, a system for checking and accounting violations, car control system, and artificial intelligence of other traffic participants. The prototype was further tested by a group of users. Based on tests, a list of problems was formulated that were fixed in the next versions. The result of the work is a standalone application that allows user to practice car driving in virtual reality. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Unity3d | cze |
dc.subject | 3D hra | cze |
dc.subject | Uživatelské rozhraní | cze |
dc.subject | Fotogrammetrie | cze |
dc.subject | Simulátor | cze |
dc.subject | Blender | cze |
dc.subject | OOP | cze |
dc.subject | Unity3d | eng |
dc.subject | 3D Game | eng |
dc.subject | User Interface | eng |
dc.subject | Photogrammetry | eng |
dc.subject | Simulator | eng |
dc.subject | Blender | eng |
dc.subject | OOP | eng |
dc.title | Implementace simulátoru pro řízení automobilu ve virtuální realitě | cze |
dc.title | Virtual Reality Car Driver Simulator | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Pavlíček Josef | |
theses.degree.discipline | Webové a softwarové inženýrství | cze |
theses.degree.grantor | katedra softwarového inženýrství | cze |
theses.degree.programme | Informatika 2009 | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Bakalářské práce - 18102 [1745]