Zobrazit minimální záznam

Digital Persona



dc.contributor.advisorŠedivý Jan
dc.contributor.authorLukáš Marek
dc.date.accessioned2023-06-17T22:51:35Z
dc.date.available2023-06-17T22:51:35Z
dc.date.issued2023-06-17
dc.identifierKOS-1065790593205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109646
dc.description.abstractTato práce zkoumá potenciál digitálních person, mluvících postav kombinujících počítačovou grafiku s konverzační umělou inteligencí. Konverzační platforma Flowstorm a generátor postav, Metahuman Creator, byly použity při vývoji ukázkové aplikace, v níž uživatelé mohou konverzovat s digitálními personami o různých společenských tématech. Vyvinuté řešení, které tuto Windows aplikaci pohání, má formu adjustabilního Unreal Engine pluginu, který může pohánět širokou škálu budoucích projektů různých potřeb. Práce navíc ukazuje, jak lze multidisciplinárními přístupy udělat fázi testování zajímavější a efektivnější, přičemž ilustruje roli digitálních person v oblasti výzkumu, neboť digitální persony na sebe mohou převzít úkoly lidských výzkumníků. V rámci testování použitelnosti byla provedena pilotní psychologická studie s 51 participanty. Účelem bylo zjistit, jak sekundární komunikační kanály, jako jsou barvy, světla a zvuky, mohou ovlivnit uživatelovo vnímání digitálních person během konverzací s nimi, a jak lze tyto kanály využít. Práce dále diskutuje získanou zpětnou vazbu a nabízí vhled do vývoje a možného budoucího výzkumu.cze
dc.description.abstractThis thesis explores the potential of digital personas, virtual embodied talking beings combining computer graphics with conversational artificial intelligence. Conversational platform called Flowstorm and a character generator, Metahuman Creator, were employed in development of showcase application in which users can converse with digital personas about various social topics. Developed underlying solution powering this Windows application takes the form of an adaptable Unreal Engine plugin that can power a variety of future projects of different needs. Thesis additionally demonstrates how multi-disciplinary approaches can make the testing phase more interesting and efficient and also illustrates the role of digital personas in the research domain, as digital personas can offload tasks from human researchers. A pilot psychological study with 51 participants was conducted during usability testing to examine how secondary communication channels, such as colors, lights, and sound can affect user's perception of digital personas during conversations with them and how can these secondary communication channels be utilized intentionally. Furthermore the thesis discusses received feedback and offers insights into the development and possible future research.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectaplikacecze
dc.subjectMicrosoft Windowscze
dc.subjectplugincze
dc.subjectUnreal Enginecze
dc.subjectdigitální lidécze
dc.subjectkonverzační AIcze
dc.subjectpsychologie barevcze
dc.subjectpsychologie hudbycze
dc.subjectemoční indukcecze
dc.subjectapplicationeng
dc.subjectMicrosoft Windowseng
dc.subjectplugineng
dc.subjectUnreal Engineeng
dc.subjectdigital humanseng
dc.subjectconversational AIeng
dc.subjectcolor psychologyeng
dc.subjectmusic psychologyeng
dc.subjectemotional inductioneng
dc.titleDigitální personacze
dc.titleDigital Personaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeRichtr Radek
theses.degree.disciplineWebové a softwarové inženýrstvícze
theses.degree.grantorkatedra softwarového inženýrstvícze
theses.degree.programmeInformatika 2009cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam