Zobrazit minimální záznam

ROADEF Challenge 2022: Optimization of truck fleet loading



dc.contributor.advisorWoller David
dc.contributor.authorTomáš Hromada
dc.date.accessioned2023-06-15T22:54:29Z
dc.date.available2023-06-15T22:54:29Z
dc.date.issued2023-06-15
dc.identifierKOS-1240440669005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/109463
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problémem optimalizace 3D nakládání kamiónů představeným v rámci týmové soutěže ROADEF/EURO Challenge 2022. Abychom uspokojivě řešili daný problém sestávající z velmi velkých instancí, vyvinuli jsme heuristickou metodu založenou na Iterative Local Search metodě, pro kterou jsme vyvinuli specifické operátory. Dále jsme vytvořili vlastní algoritmus pro vyhledávání validních konfigurací balíků v rámci nákadového prostoru kamiónu, metody vyvažování nákladu a perturbační proceduru. Pomocí dřívější verze navrhované metody jsme se kvalifikovali do finálového kola soutěže, které končí 15. června 2023. Provedli jsme srovnání mezi řešeními generovanými naší metodou a nejlepšími známými hodnotami řešení zveřejněnými organizátory. Dosáhli jsme vynikajících výsledků na datové sadě A ze sprint kola soutěže a srovnatelných výsledků na datové sadě B z kvalifikačního kola.cze
dc.description.abstractThis master thesis addresses the 3D truck loading optimization problem introduced in ROADEF/EURO Challenge 2022, which is a team competition. To tackle the given problem consisting of very large instances, we developed a heuristic method based on Iterative Local Search with problem-specific local search operators, a custom Depth-First Tree Search algorithm for finding feasible stack arrangements in trucks, Truckload balancing methods, and a perturbation procedure. Using an earlier version of this method we qualified for the competition's final round, which ends on June 15th, 2023. We have conducted a comparison between the solutions generated by our method and the best-known objectives published by organizers. Our method demonstrates satisfactory performance, achieving strong results in Dataset A from Sprint round, and competitive outcomes in Dataset B from Qualification round.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectOptimalizacecze
dc.subjectNakládání kamionů ve 3Dcze
dc.subjectFlotila kamionůcze
dc.subjectLocal Searchcze
dc.subjectOptimizationeng
dc.subject3D Truck Loadingeng
dc.subjectTruck Fleeteng
dc.subjectLocal Searcheng
dc.titleROADEF Challenge 2022: Optimalizace nakládání flotily kamionůcze
dc.titleROADEF Challenge 2022: Optimization of truck fleet loadingeng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeBehrens Jan Kristof
theses.degree.disciplineUmělá inteligencecze
theses.degree.grantorkatedra počítačůcze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam