Redukce zvlnění momentu u synchronního motoru s vnořenými permanentními magnety
Torque ripple minimization of interior permanent magnet synchronous motor
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Štěpán Moravec
Vedoucí práce
Knebl Ladislav
Oponent práce
Bauer Jan
Studijní obor
ElektroenergetikaStudijní program
Elektrotechnika, energetika a managementInstituce přidělující hodnost
katedra elektroenergetikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá možnostmi redukce zvlnění momentu u synchronního stroje s vnořenými permanentními magnety. V úvodu práce jsou představeny synchronní stroje a jejich princip tvorby momentu, zejména je popsán motor s permanentními magnety. Dále je provedena rešerše užívaných technik vedoucích ke snížení momentu. V praktické části práce jsou za pomoci metody konečných prvků zkoumány úpravy vedoucí ke snížení zvlnění momentu. Ke snížení zvlnění byly použity metody spočívající v přidání dodatečné bariéry magnetickému toku, zešikmení statorových drážek a použití rotoru s odsazením. V závěru práce je shrnutí výsledků ověřovaných simulací. This thesis deals with the possibilities of the torque ripple minimization in an interior permanent magnet synchronous machine. In the beginning of the thesis, synchronous machines and their torque generation principle are presented. Special attention is dedicated to motors with permanent magnets. The research within this thesis, was conducted by following known techniques for torque ripple minimization. In the practical part of the thesis, adjustments leading to torque ripple reduction are examined, for those finite element method was used. In thesis methods such as the addition of extra flux barrier, skewing of the stator slots, and skewing of the rotor were used. The conclusion of the thesis provides a summary of the results obtained from the investigated simulations.
Kolekce
- Diplomové práce - 13115 [389]