Zobrazit minimální záznam

BRDF surface reflectance using LIGHTEC Minidiff V2 for Game Engines



dc.contributor.advisorHavran Vlastimil
dc.contributor.authorLukáš Cezner
dc.date.accessioned2023-06-07T22:52:05Z
dc.date.available2023-06-07T22:52:05Z
dc.date.issued2023-06-07
dc.identifierKOS-1176615860805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/108633
dc.description.abstractTato práce se zabývá možností využití naměřených dat odrazivosti skutečných materiálů pro simulaci osvětlení povrchů v herních enginech Unity a Unreal Engine za účelem dosažení realistického vzhledu 3D objektů v počítačových hrách. Nejprve jsou v úvodu popsány fyzikální aspekty BRDF a kategorizovány existující analytické modely BRDF. Dále jsou rozebrány některé formáty pro ukládání dat BRDF, popsán měřící přístroj MiniDiff v2 od společnosti Synopsys (dříve Lightec) a proces měření vzorků. Výsledkem práce jsou naměřená data 217 vzorků, vytvořená aplikace na zpracování a export naměřených dat BRDF, krátká videa zobrazení a shadery implementované v herních enginech Unity a Unreal Engine.cze
dc.description.abstractThis thesis investigates the possibility of using measured reflectance data of real materials to simulate the illumination of surfaces in Unity and Unreal Engine game engines in order to achieve realistic appearance of 3D objects in computer games. First, the physical aspects of BRDF are described and existing analytical models of BRDF are categorized. Then, some BRDF data storage formats are discussed, the MiniDiff v2 measuring instrument from Synopsys (formerly Lightec) and the sample measurement process are described. As a result of the work, 217 samples have been measured, an application has been developed to process and export the measured BRDF data, short videos of BRDF visualizations and shaders implemented in the Unity and Unreal Engine game engines.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectBRDFcze
dc.subjectUnitycze
dc.subjectUnreal Enginecze
dc.subjectOpenGLcze
dc.subjectodrazivost povrchucze
dc.subjectBRDFeng
dc.subjectUnityeng
dc.subjectUnreal Engineeng
dc.subjectOpenGLeng
dc.subjectsurface reflectanceeng
dc.titleMěření povrchu BRDF s využitím LIGHTEC Minidiff V2 pro využití v programování hercze
dc.titleBRDF surface reflectance using LIGHTEC Minidiff V2 for Game Engineseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeFilip Jiří
theses.degree.disciplinePočítačové hry a grafikacze
theses.degree.grantorkatedra počítačové grafiky a interakcecze
theses.degree.programmeOtevřená informatikacze


Soubory tohoto záznamu














Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam