ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Bakalářské práce - 13139
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra počítačové grafiky a interakce
  • Bakalářské práce - 13139
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Měření povrchu BRDF s využitím LIGHTEC Minidiff V2 pro využití v programování her

BRDF surface reflectance using LIGHTEC Minidiff V2 for Game Engines

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Lukáš Cezner
Vedoucí práce
Havran Vlastimil
Oponent práce
Filip Jiří
Studijní obor
Počítačové hry a grafika
Studijní program
Otevřená informatika
Instituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakce



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce se zabývá možností využití naměřených dat odrazivosti skutečných materiálů pro simulaci osvětlení povrchů v herních enginech Unity a Unreal Engine za účelem dosažení realistického vzhledu 3D objektů v počítačových hrách. Nejprve jsou v úvodu popsány fyzikální aspekty BRDF a kategorizovány existující analytické modely BRDF. Dále jsou rozebrány některé formáty pro ukládání dat BRDF, popsán měřící přístroj MiniDiff v2 od společnosti Synopsys (dříve Lightec) a proces měření vzorků. Výsledkem práce jsou naměřená data 217 vzorků, vytvořená aplikace na zpracování a export naměřených dat BRDF, krátká videa zobrazení a shadery implementované v herních enginech Unity a Unreal Engine.
 
This thesis investigates the possibility of using measured reflectance data of real materials to simulate the illumination of surfaces in Unity and Unreal Engine game engines in order to achieve realistic appearance of 3D objects in computer games. First, the physical aspects of BRDF are described and existing analytical models of BRDF are categorized. Then, some BRDF data storage formats are discussed, the MiniDiff v2 measuring instrument from Synopsys (formerly Lightec) and the sample measurement process are described. As a result of the work, 217 samples have been measured, an application has been developed to process and export the measured BRDF data, short videos of BRDF visualizations and shaders implemented in the Unity and Unreal Engine game engines.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/108633
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (10.41Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (50Mb)
PRILOHA (18.49Mb)
PRILOHA (50Mb)
POSUDEK (653.2Kb)
POSUDEK (151.2Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13139 [458]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV