Strategická 3D hra se strojovým učením
Strategic 3D game with machine learning
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Richard Smělý
Vedoucí práce
Pauš Petr
Oponent práce
Brém Ondřej
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíObhájeno
2023-02-14Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá vývojem třírozměrné strategické počítačové hry a využitím umělé inteligence v této hře. Obsahuje analýzu již dostupných her, porovnává výhody a nevýhody vybraných herních enginů. Zkoumá využitelnost strojového učení ve hrách. Popisuje návrh a implementaci vlastní třírozměrné strategické hry se strojovým učením v herním enginu Unity. V této hře jsou využity vlastní vymodelované a otexturované 3D modely. Hlavním výstupem práce je spustitelná aplikace -- 3D tower defense hra, která ilustruje využití evoluční neuronové sítě pro samostatnou navigaci nepřátelských jednotek. Hra je na závěr otestována a kladně zhodnocena uživateli. Postupy uvedené v práci umožňují čtenáři nahlédnout do procesu vývoje počítačových her a míry využitelnosti strojového učení v tomto procesu. The bachelor thesis deals with the development of a three-dimensional strategy computer game and the use of artificial intelligence in this game. It includes an analysis of already available games, compares the advantages and disadvantages of selected game engines. It explores the applicability of machine learning in games. Describes the design and implementation of a self-developed three-dimensional machine learning strategy game in the Unity game engine. This game uses custom modeled and textured 3D models. The main output of the thesis is an executable application -- a 3D tower defense game that illustrates the use of an evolutionary neural network for autonomous navigation of enemy units. The game is then tested and positively evaluated by users. The procedures presented in the paper give the reader insight into the process of computer game development and the extent to which machine learning can be used in this process.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1724]