Úpravy atmosféricky plněného motoru pro zvýšení výkonu motoru při závodním použití
Modifications of NA engine for increased performance
dc.contributor.advisor | Doleček Vít | |
dc.contributor.author | Radovan Juráš | |
dc.date.accessioned | 2023-03-23T09:21:36Z | |
dc.date.available | 2023-03-23T09:21:36Z | |
dc.date.issued | 2023-02-10 | |
dc.identifier | KOS-1087892543205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/107155 | |
dc.description.abstract | V první části práce je rozepsán princip funkce motoru, stručná historie jeho použití v závodním odvětví a vývoj použitých technologií. Dále je popsána funkce dílčích komponent a rozdíl jejich provedení v sériovém a závodním použití. V praktické části jsou navrženy konkrétní změny pro úpravu motoru TU3JP z vozu Peugeot 106 Sport. Pro tento motor je vytvořen 1D model v programu GT Suite. Model upraveného motoru je dále vložen do modelu kompletního vozu a je simulováno jeho chování v závodu na ¼ míle. | cze |
dc.description.abstract | The first part of the thesis describes the principle of the engine's function, a brief history of its use in the racing industry and the development of used technologies. Function of separate engine parts and the difference in their design in series and racing use is described. In the practical part, specific parts are modified in the TU3JP engine from Peugeot 106 Sport. A 1D model is created for this engine in GT Suite. The modified engine model is then connected to the full car model and its behavior in a ¼ mile race is simulated. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Motor | cze |
dc.subject | výkon | cze |
dc.subject | GT Suite | cze |
dc.subject | Závod | cze |
dc.subject | Engine | eng |
dc.subject | power | eng |
dc.subject | GT Suite | eng |
dc.subject | Racing | eng |
dc.title | Úpravy atmosféricky plněného motoru pro zvýšení výkonu motoru při závodním použití | cze |
dc.title | Modifications of NA engine for increased performance | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.date.accepted | 2023-02-15 | |
dc.contributor.referee | Bolehovský Ondřej | |
theses.degree.discipline | Spalovací motory | cze |
theses.degree.grantor | ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel | cze |
theses.degree.programme | Dopravní a transportní technika | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12120 [430]