Deformace palivových proutků
Fuel Rods Deformations
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michal Ešše
Vedoucí práce
Kobylka Dušan
Oponent práce
Klouzal Jan
Studijní obor
Jaderné inženýrstvíStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra jaderných reaktorůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zaměřuje na deformace palivových proutků. Konstrukce a materiály palivových proutků jsou důležité pro zajištění správné funkčnosti i v nepříznivých podmínkách jaderného reaktoru. Podmínky v jaderném reaktoru vyvolávají degradační mechanismy, které způsobují deformace pokrytí. Spolu s vyhoříváním paliva tyto mechanismy mohou vést k deformaci palivového proutku. Možným následkem deformace palivového proutku je průhyb palivového proutku. Dále průhyb palivového proutku může být způsoben průhybem palivového souboru. Pro vyhodnocení vlivu těchto mechanismů a parametrů palivového proutku na průhyb je potřeba sestavit vhodný model a provést analytický výpočet. This bachelor's thesis focuses on the deformations of fuel rods. The design and materials of the fuel rods are important to ensure proper functionality even under adverse conditions in a nuclear reactor. The conditions in a nuclear reactor induce degradation mechanisms that cause coating deformations. Together with the burning of the fuel, these mechanisms can lead to deformation of the fuel rod. A possible consequence of the deformation of the fuel rod is the bending of the fuel rod. Furthermore, the deflection of the fuel rod can be caused by the deflection of the fuel assembly. To evaluate the effect of these mechanisms and parameters of the fuel rod on the deflection, it is necessary to build a suitable model and perform an analytical calculation.