Zobrazit minimální záznam

Calculated and Measured Takeoff Performance Data: A Comparison Study



dc.contributor.advisorValenta Viktor
dc.contributor.authorJakub Vyroubal
dc.date.accessioned2022-09-04T22:52:39Z
dc.date.available2022-09-04T22:52:39Z
dc.date.issued2022-09-04
dc.identifierKOS-1085735416805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/104015
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zhodnocení rozdílů mezi publikovanou délkou vzletu získanou na základě údajů z letové příručky letounu a délkou vzletu dosahovanou v běžném provozu. Motivací k porovnání je fakt, že vypočtené délky rozjezdu a vzletu v letové příručce letounu Cessna 172S, který je nejrozšířenějším letounem světa, jsou dosahovány tzv. metodou shortfield, která má za cíl provést vzlet na co nejkratší vzdálenosti, zatímco v běžném provozu není používání této metody příliš obvyklé. Předpokladem práce je tedy fakt, že naměřené délky dosahované během vzletu budou se budou lišit a budou delší než jejich vypočtené hodnoty. Jako zdroj dat získaných při měření v běžném provozu byl systém Garmin G1000 zabudovaný do pětice letounů Cessna 172S. Vyhodnocení výsledků představuje matematické porovnání dosahovaných a vypočtených délek a potvrzení základního předpokladu této práce.cze
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to evaluate the differences between the published take-off length obtained on the basis of data from the flight manual of the aircraft and the take-off length achieved in normal operation. The motivation for the comparison is the fact that the calculated take-off and take-off lengths in the flight manual of the Cessna 172S, which is the most widely used aircraft in the world, are achieved by the so-called shortfield method, which aims to perform a take-off at the shortest possible distance, while in normal operation the use of this method is not very common. The premise of the work is therefore that the measured lengths achieved during take-off will vary and will be longer than their calculated values. The source of the data obtained during measurements in normal operation was the Garmin G1000 system built into five Cessna 172S aircraft. The evaluation of the results is a mathematical comparison of the achieved and calculated lengths and a confirmation of the basic assumption of this work.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectrozjezdcze
dc.subjectvzletcze
dc.subjectdélka vzletucze
dc.subjectvýkonnost letounucze
dc.subjecttake-off ground rolleng
dc.subjecttake-offeng
dc.subjecttake-off distanceeng
dc.subjectaircraft performanceeng
dc.titlePorovnání vypočtených a dosahovaných výkonů při vzletucze
dc.titleCalculated and Measured Takeoff Performance Data: A Comparison Studyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeHajzler Ota
theses.degree.disciplineProfesionální pilotcze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam