Zavedení přiblížení GLS do postupů společnosti Smartwings, a.s.
Implementation of GLS Approach into Smartwings, a.s. Procedures
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Marek Musil
Vedoucí práce
Hajzler Ota
Oponent práce
Malík Lubomír
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav aplikované informatiky v dopravěPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Hlavním tématem této práce je GBAS Landing System (GLS), a to především jeho implementace do provozních postupů B737 MAX u tuzemského největšího leteckého dopravce. Aby mohla být pochopena důležitost tohoto systému, je nezbytné vysvětlit princip jeho fungování a zasadit jej do kontextu ostatních přiblížení založených na principu GNSS, především pak postupů RNP APCH. Vedlejším cílem je zjistit stav implementačních plánů po pandemii COVID-19. V praktické části jsou navrženy provozní postupy v souladu s platnými dokumenty a výcvikový program pro možné posouzení a následné nasazení do provozu u letecké společnosti Smartwings. This thesis mainly focuses on the GBAS Landing System (GLS), more precisely its implementation into B737 MAX standard operational procedures of the Czech biggest airline. To be able to fully understand the significance of this system, it is necessary to explain the principle of its operation and to put it into context with other GNSS based approaches with RNP APCH being the most significant. The side goal is to find out the status of implementation plans after the COVID-19 pandemic. In the practical part, the procedures and training curriculum for both ground and flight training are designed in compliance with legislative and operational documents and it might be passed onto Smartwings for further evaluation and subsequent deployment into use.