Vývoj nástroje pro posouzení mechanických parametrů typických stavebních prvků karoserie
Development of the tool for assessment of vehicle’s body principal beam mechanical properties
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Pánek
Vedoucí práce
Vašíček Michal
Oponent práce
Baněček Jan
Studijní obor
Motorová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zabývá vývojem nástroje pro posouzení mechanických parametrů typických stavebních prvku karoserie. V teoretické části je shrnuta problematika vývoje karoserie. V praktické části se poté pracuje s připraveným modelem Škody Octavie 4 s karoserií liftback. Karoserie připraveného modelu je optimalizována na co nejvyšší tuhost na základě výběru nejvhodnějších zobecněných průřezových charakteristik. Díky vyvinutému procesu je možné výrazně zjednodušit vývoj karoserií a rámu v oblasti elastických deformací. This work deals with the development of a tool for assessing the mechanical parameters of typical building elements of the body. In the theoretical part, the issue of body development is summarized. In the practical part, work is then done with a ready-made Škoda Octavia 4 with a liftback body. The car body of the prepared model is optimized for the highest possible rigidity based on the selection of the most suitable generalized cross-sectional characteristics. Thanks to the developed process, it is possible to significantly simplify the development of body and frame in the area of elastic deformations.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]