Zobrazit minimální záznam

Resilience of the European Airline Network during the Covid-19 Pandemic



dc.contributor.advisorVittek Peter
dc.contributor.authorMichaela Macurová
dc.date.accessioned2022-09-01T22:52:27Z
dc.date.available2022-09-01T22:52:27Z
dc.date.issued2022-09-01
dc.identifierKOS-1085117349605
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103804
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce je analýza konektivity a odolnosti evropské letecké sítě v průběhu pandemie Covid-19. Motivací k výběru tématu bakalářské práce bylo bližší pochopení dopadů pandemie na leteckou síť a leteckou dopravu obecně. Práce se zaměřuje na konektivitu 24 nejvýznamnějších evropských letišť, která byla vybrána na základě počtu odbavených cestujících. Práce se též zaměřuje na odolnost celé letecké sítě, která je tvořena spojeními ze zkoumaných letišť. Pro stanovení hodnot konektivity byla využita metoda centrality. Pro následné posouzení stavu letecké sítě a porovnání jednotlivých letišť byly použity statistické metody, konkrétně korelační analýza a testování hypotéz. Díky provedené analýze byla odhalena silná letiště a jejich spojení, která zůstala aktivní i během největší kulminace krize a zajišťovala tak konektivitu v rámci evropské letecké sítě.cze
dc.description.abstractThe subject of the bachelor’s thesis is the analysis of connectivity and resilience of the European air transport network during the Covid-19 pandemic. The reason for choosing the topic of this bachelor’s thesis was a closer understanding of the impact of the pandemic on the air transport network and aviation in general. The thesis focuses on the connectivity of the 24 most important European airports, which were selected based on the number of passengers carried. The work also focuses on the resilience of the whole network, which consists of connections from the airports examined. To determine connectivity values, the centrality method was used. For the subsequent assessment of the state of the air transport network and the comparison of airports, statistical methods, specifically correlation analysis and hypothesis testing, were used. Due to conducting an analysis, strong airports and their connections were revealed. These connections remained active even during the peak of the crisis, thus ensuring connectivity within the European air transport network.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectcentralitacze
dc.subjectkonektivitacze
dc.subjectletecká síťcze
dc.subjectodolnostcze
dc.subjectpandemie Covid-19cze
dc.subjectcentralityeng
dc.subjectconnectivityeng
dc.subjectair transport networkeng
dc.subjectresilienceeng
dc.subjectCovid-19 pandemicseng
dc.titleOdolnost sítě evropských leteckých spojení v průběhu pandemie Covid-19cze
dc.titleResilience of the European Airline Network during the Covid-19 Pandemiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeProcházka Petr
theses.degree.disciplineLetecká dopravacze
theses.degree.grantorústav letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojích 3cze


Soubory tohoto záznamu




Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam