Zobrazit minimální záznam

Manufacturing and control of engine sealing rings and its improvements



dc.contributor.advisorAchtenová Gabriela
dc.contributor.authorDylan Roulin
dc.date.accessioned2022-08-29T08:51:18Z
dc.date.available2022-08-29T08:51:18Z
dc.date.issued2022-08-24
dc.identifierKOS-1242349463005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103642
dc.description.abstractAby se snížilo množství plýtvaných primárních zdrojů a splnily se nové ekonomické a ekologické normy, Freudenberg ST již několik let používá nový typ stroje známý jako Valgate pro vstřikování pryže a výrobu těsnicích kroužků motoru. Navzdory drastickému snížení plýtvání materiálem tím, že se nepoužívají žádné vtoky, jsou tyto stroje složitější a náchylnější k netěsnostem. Po několika generacích Valgates používá továrna FST v Langresu nyní až 20 strojů na hromadnou výrobu těsnicích kroužků, a zatímco ty nejnovější obsahují všechna vylepšení přidaná v průběhu cesty, starší potřebují některé díly vyměnit. Navíc, aby se zabránilo úniku, musí každý Valgate každých šest měsíců provádět údržbu, aby zkontroloval stav každé části a vyměnil nejkritičtější části, jako jsou O-kroužky. Hlavním posláním, které mi bylo svěřeno, bylo nezávisle studovat každý Valgate, sledovat jeho neustálé zlepšování a připravovat jeho údržbu. To znamená vyjmenovat díly, které musí být povinně vyměněny kvůli opotřebení, připravit díly zahrnuté do procesu aktualizace Valgate a sledovat aktualizace a také vytvořit portfolio speciálně navržené tak, aby pomáhalo technikům údržby během údržba. kromě pomoci technikům tyto dokumenty umožní oddělení zásobování objednat potřebné náhradní díly. Abych tento úkol splnil, měl jsem příležitost číst složité průmyslové plány, podílet se na údržbě vstřikovacích desek, identifikovat ohrožené díly a diskutovat s techniky o bodech, které je třeba zdůraznit pro budoucí údržbu. Měl jsem také interakce s výrobci ohledně upgradů a technických vylepšení a spravoval jsem několik řídicích panelů souvisejících se sledováním náhradních dílů. později během stáže, když byl můj hlavní úkol splněn, jsem dostal další úkol. V továrně Freudenberg musí být každý díl kontrolován jeden po druhém, aby bylo zajištěno, že každý dodaný díl poskytuje dostatečné utěsnění. Za tímto účelem procházejí těsnicí kroužky automatizovanými výrobními linkami, kde s nimi manipulují robotická ramena. Na jednom z robotických ramen se tlumiče opotřebovávají rychleji, než se očekávalo, což způsobuje každodenní údržbu a vysoké náklady na náhradní díly. Měl jsem proto za úkol prostudovat členění a najít vhodné řešení problému. Po prošetření a dialogu s výrobcem tlumiče jsem usoudil, že problém pochází z úhlu vychýlení způsobeného rotačním pohybem ramene, který příliš namáhal ložiska uvnitř tlumiče. V této zprávě jsem přezkoumal několik řešení, jak zabránit abnormálně rychlému opotřebení tlumičů, a dále jsem rozvinul řešení, která jsem považoval za nejúčinnější, nakreslením 3D modelů, abych znovu vytvořil problém a vypočítal účinky řešení na tlumič. Nakonec jsem navrhl adaptér pro vyřešení tohoto problému na základě modelů nalezených online a výpočtů, které tomuto problému vyhovují, a připravil jsem technický výkres pro obrobení tohoto adaptéru a otestování na skutečném systému.cze
dc.description.abstractFor a few years, to reduce the quantity of wasted primary resources and meet new economic and environmental standards, Freudenberg ST has been using a new type of machine known as Valgate to inject rubber and produce engine sealing rings. Despite a drastic reduction in wasted material by not using any sprues, these machines are more complex and more susceptible to leaks. After multiple generations of Valgates, The FST factory of Langres uses now up to 20 machines to mass produce sealing rings, and while the most recent ones contain all the upgrades added along the way, the older ones need some parts to be replaced. Moreover, in order to prevent leakage, each Valgate need to perform a maintenance every six months to check the state of every part and to replace the most critical parts like the O-rings. The main mission entrusted to me was to study every Valgate independently to monitor their continuous improvement and to prepare their maintenance. That is to say to list the parts that must be mandatorily changed due to wear, to prepare the parts included in the Valgate update process and to keep track of the upgrades, and also to create a portfolio specifically designed to help the maintenance technicians during the maintenance. in addition to helping technicians, these documents will allow the supply department to be able to order the necessary spare parts. To accomplish this task, I had the opportunity to read complex industrial plans, to participate in the maintenance of the injection plates, to identify the parts at risk and discuss with the technicians about the points to be highlighted for the maintenances in the future. I also had interactions with the manufacturers about upgrades and technical improvements to it and managed multiple dashboards related to the tracking of spare parts. later during the internship, when my main mission was completed, I was given another mission. In the Freudenberg factory, every part must be controlled one by one to assure that every part delivered provides enough sealing. To do so, the sealing rings go through automated production lines where they are handled by robotic arms. On one of the robotic arms, the shock absorbers wear out faster than expected, causing daily maintenance and high spare part costs. I therefore had the mission of studying the breakdown and finding a suitable solution to the problem. After investigation and dialogue with the shock absorber manufacturer, I deduced that the problem came from the angle of deviation created by the rotating motion of the arm that put too much stress on the bearings inside the shock absorber. In this report, I reviewed multiple solutions to prevent the shock absorbers to wear abnormally fast and I further developed the solutions I found the most effective by drawing 3D models to recreate the problem and calculate the effects of the solutions on the shock absorber. I finally designed an adaptor to solve this problem based on models found online and on calculations to fit the problem and prepared a technical drawing to machine this adaptor and test it on the actual system.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectpryž vstřikovánícze
dc.subjecttěsněnícze
dc.subjectnetěsnostcze
dc.subjectpředčasné opotřebenícze
dc.subjecttlumení nárazucze
dc.subjectrubber injectioneng
dc.subjectsealingeng
dc.subjectleakageeng
dc.subjectpremature weareng
dc.subjectshock absorptioneng
dc.titleVýroba a kontrola motorového těsnění a možnosti zlepšenícze
dc.titleManufacturing and control of engine sealing rings and its improvementseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeKazda Lukáš
theses.degree.disciplineAdvanced Powertrainscze
theses.degree.grantorústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelcze
theses.degree.programmeMaster of Automotive Engineeringcze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam