Zobrazit minimální záznam

Optimization of energy usage of Formula Student hybrid monopost



dc.contributor.advisorŠika Zbyněk
dc.contributor.authorTomáš Adamec
dc.date.accessioned2022-08-27T22:52:22Z
dc.date.available2022-08-27T22:52:22Z
dc.date.issued2022-08-27
dc.identifierKOS-1087892418205
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/103547
dc.description.abstractPráca sa zaoberá skúmaním možností na úsporu a optimálne využitie energie s cieľom minimalizáce času na prejazd Formula Student vozidla vopred definovanou traťou. V rámci práce bol navrhnutý riadiaci algoritmus hybridného pohonu vozidla s variabilnými parametrami, ktoré určujú intenzitu generovania a úspory energie. Dopad tohto algoritmu bol vyhodnocovaný pomocou nástroja na výpočet teoretického času na prejazd vozidla definovanou traťou na základe maximálnych adhéznych možností vozidla a špecifikovaného modelu pohonného ústrojenstva rozšíreného o hybridný pohon. Vhodné parameter riadiaceho algoritmu boli nájdené použitím matematickej optimalizácie. Záver práce obsahuje zhodnotenie prínosu navrhnutého algoritmu na vybranej testovacej trati a stručný popis krokov odporúčaných pred implementáciou algoritmu do reálneho vozidla.cze
dc.description.abstractThis thesis explores opportunities for saving and optimal usage of energy with the goal of minimizing lap time of a Formula Student vehicle on a pre-defined track. Within the scope of this work a concept of a control algorithm for the hybrid powertrain of the vehicle was designed. The algorithm has variable parameters, which determine the intensity of energy generation and saving. The impact of this algorithm was evaluated using a tool designed for estimation of lap time on a given racing course based on a vehicle performance envelope defined by maximal adhesion capabilities and a model of longitudinal dynamics extended by a model of the hybrid powertrain. Appropriate values of the control algorithm parameters were determined by mathematical optimization of the problem. The conclusion of the thesis sums up the benefits of the proposed algorithm on a given test track with a brief proposal of steps needed for an implementation of the algorithm in the real vehicle.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectHybridcze
dc.subjectoptimalizacecze
dc.subjectzávodní vozidlocze
dc.subjectFormula Studentcze
dc.subjectMatlabcze
dc.subjectSimulinkcze
dc.subjectHybrideng
dc.subjectoptimizationeng
dc.subjectrace careng
dc.subjectFormula Studenteng
dc.subjectMatlabeng
dc.subjectSimulinkeng
dc.titleOptimalizace využití energie hybridního monopostu Formule Studentcze
dc.titleOptimization of energy usage of Formula Student hybrid monoposteng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.contributor.refereeSteinbauer Pavel
theses.degree.disciplineMechatronikacze
theses.degree.grantorústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikycze
theses.degree.programmeAplikované vědy ve strojním inženýrstvícze


Soubory tohoto záznamu





Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam