Optimalizace využití energie hybridního monopostu Formule Student
Optimization of energy usage of Formula Student hybrid monopost
dc.contributor.advisor | Šika Zbyněk | |
dc.contributor.author | Tomáš Adamec | |
dc.date.accessioned | 2022-08-27T22:52:22Z | |
dc.date.available | 2022-08-27T22:52:22Z | |
dc.date.issued | 2022-08-27 | |
dc.identifier | KOS-1087892418205 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/103547 | |
dc.description.abstract | Práca sa zaoberá skúmaním možností na úsporu a optimálne využitie energie s cieľom minimalizáce času na prejazd Formula Student vozidla vopred definovanou traťou. V rámci práce bol navrhnutý riadiaci algoritmus hybridného pohonu vozidla s variabilnými parametrami, ktoré určujú intenzitu generovania a úspory energie. Dopad tohto algoritmu bol vyhodnocovaný pomocou nástroja na výpočet teoretického času na prejazd vozidla definovanou traťou na základe maximálnych adhéznych možností vozidla a špecifikovaného modelu pohonného ústrojenstva rozšíreného o hybridný pohon. Vhodné parameter riadiaceho algoritmu boli nájdené použitím matematickej optimalizácie. Záver práce obsahuje zhodnotenie prínosu navrhnutého algoritmu na vybranej testovacej trati a stručný popis krokov odporúčaných pred implementáciou algoritmu do reálneho vozidla. | cze |
dc.description.abstract | This thesis explores opportunities for saving and optimal usage of energy with the goal of minimizing lap time of a Formula Student vehicle on a pre-defined track. Within the scope of this work a concept of a control algorithm for the hybrid powertrain of the vehicle was designed. The algorithm has variable parameters, which determine the intensity of energy generation and saving. The impact of this algorithm was evaluated using a tool designed for estimation of lap time on a given racing course based on a vehicle performance envelope defined by maximal adhesion capabilities and a model of longitudinal dynamics extended by a model of the hybrid powertrain. Appropriate values of the control algorithm parameters were determined by mathematical optimization of the problem. The conclusion of the thesis sums up the benefits of the proposed algorithm on a given test track with a brief proposal of steps needed for an implementation of the algorithm in the real vehicle. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | Hybrid | cze |
dc.subject | optimalizace | cze |
dc.subject | závodní vozidlo | cze |
dc.subject | Formula Student | cze |
dc.subject | Matlab | cze |
dc.subject | Simulink | cze |
dc.subject | Hybrid | eng |
dc.subject | optimization | eng |
dc.subject | race car | eng |
dc.subject | Formula Student | eng |
dc.subject | Matlab | eng |
dc.subject | Simulink | eng |
dc.title | Optimalizace využití energie hybridního monopostu Formule Student | cze |
dc.title | Optimization of energy usage of Formula Student hybrid monopost | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.type | master thesis | eng |
dc.contributor.referee | Steinbauer Pavel | |
theses.degree.discipline | Mechatronika | cze |
theses.degree.grantor | ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky | cze |
theses.degree.programme | Aplikované vědy ve strojním inženýrství | cze |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
-
Diplomové práce - 12105 [219]