Způsoby vedení a výškového stavění kolébky u otočného tramvajové podvozku
Solution of guiding and height adjustment of the bolster in a pivoting tram bogie
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Hormandl
Vedoucí práce
Kolář Josef
Oponent práce
Vrba Jan
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce je tvořena ze tří částí. První část obsahuje rešerši otočných tramvajových podvozků, hodnotí jejich konstrukci a funkce. Druhá část se zaměřuje na způsoby spojení kolébky s rámem podvozku a spojení kolébky se skříní. V poslední, třetí, praktické části této práce se pak nachází podrobná analýza kinematiky jednotlivých způsobů vedení – narážkami, táhly. Dále je zaměřena na konstrukční uzel kolébka podvozku a výškové stavění skříně a poté byly v rámci praktické části posouzeny možnosti různých variant kolébky, spojené se skříní pomocí čepu a kluznic, opatřené výškovým stavěním polohy skříně s cílem kompenzovat vliv ojetí kol. This bachelor thesis consists of three parts. The first part contains a survey of pivoting tram bogies, evaluates their design and functions. The second part focuses on the methods of connecting the bolster to the chassis frame and the connection of the bolster to the car body. In the last, third, practical part of this work, there is a detailed analysis of the kinematics of individual methods of the bolster guidance - stops, connecting rods. Furthermore, it is focused on the construction node of the chassis bolster and the height adjustment of the car body. The practical part reviews the possibilities of different variants of the bolster, connected to the car body by means of a pin and sliding plates, equipped with height adjustment of the car body in order to compensate the wheel wear.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [287]