Model chlazení pohonu elektrobusu
Model of cooling of electric bus traction
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Terezie Kreuzová
Vedoucí práce
Polanský Jiří
Oponent práce
Kolář Petr
Studijní obor
Aplikovaná mechanikaStudijní program
Aplikované vědy ve strojním inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav mechaniky tekutin a termodynamikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce popisuje chlazení synchronního elektromotoru vyvíjeného v rámci projektu TAČR. Vzhledem k významu jednotlivých mechanismů a technologické jednoduchosti řešení se zaměřuje především na aktivní chlazení drážkou kostrou statoru. Za užití analyticko-empirických vztahů optimalizuje parametry tohoto typu chlazení pro konkrétní zadání. Získané poznatky koriguje pomocí CFD simulací. The thesis describes the cooling of synchronous electric motor developed within the TAČR project. Due to the importance of individual mechanisms and technological simplicity of the solution, it focuses mainly on active cooling by a cooling jacket. Using analytical-empirical relations the parameters of this type of cooling for this particular problem are optimized. The acquired results are adjusted based on CFD simulations.