Porovnání přesnosti mobilního mapovacího systému s terestrickým měřením a pořízení tohoto zařízení
Comparison of the accuracy of the mobile mapping system with the terrestrial method and the acquisition of this device
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ondřej Grešla
Vedoucí práce
Štroner Martin
Oponent práce
Jašek Petr
Studijní program
Geodézie a kartografieInstituce přidělující hodnost
katedra speciální geodéziePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem, pořízením, obsluhou a výškovou přesností mobilního mapovacího systému. V rámci práce byl pomocí systému Riegl VMX-2HA, který je používán firmou Geodetická kancelář Nedoma & Řezník, s.r.o., naskenován povrch dálnice D11 v úseku 101,1-101,3 (směr Jaroměř) ve dvou termínech. Trajektorie nájezdů byly vypočteny v programu POSPac. Výpočet mračen pak probíhal v programu RiPROCESS. Celkem bylo vytvořeno pět mračen z průběhu výpočtů z dat získaných mobilním mapovacím systémem. Kontrolní měření proběhlo multistanicí Leica NOVA MS50, kterou bylo na místě změřeno 83 bodů povrchu v pravidelném rozmístění, s připojením na mikrosíť mostu a zpracováním v programu Groma. Cílem této práce bylo popsat výběr a obsluhu systému, pořízení potřebných komponentů a zhodnotit odchylky ve výšce jednotlivých mračen. Tyto hodnoty byly vypočteny v programu CloudCompare. This bachelor thesis deals with the selection, acquisition, operation and height accuracy of a mobile mapping system. As part of the work, the surface of the D11 motorway in the section 101.1-101.3 (direction Jaroměř) was scanned in two terms using the Riegl VMX-2HA system, which is used by the Geodetická Kancelář Nedoma & Řezník, s.r.o. The trajectories were calculated in the POSPac. The calculation of pointclouds then was carried out in the RiPROCESS. A total of five clouds were created from the course of calculations from the data obtained by the mobile mapping system. The control measurement was performed by a Leica NOVA MS50 multi-station, which measured 83 surface points in a regular raster, with connection to the bridge micro-network and processing in the Groma. The aim of this work was to describe the selection and operation of the system, the acquisition of the necessary components and to evaluate the deviations in the height of individual clouds. These values were calculated in CloudCompare.
Kolekce
- Bakalářské práce - 11154 [147]