Parametrický model zavěšení zadního kola horského kola
Parametric model of mountain bike rear suspension
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Aleš Plaček
Vedoucí práce
Jirovský Václav
Oponent práce
Jasný Michal
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá kinematikou mechanismů odpružení horských kol. Ve velkém množství vyráběných kol lze najít různé konstrukční řešení závěsu zadního kola. Předmětem zkoumání je mechanismy porovnat a rozdělit do základních skupin. Záměrem je také hledat souvislosti mezi odpružením horských kol a jiných dopravních prostředků. Výsledkem práce je rovinná parametrizace mechanismu odpružení horského kola, automatizovaný vypočet trajektorie mechanismu a návrh hodnot parametrů mechanismu na základě požadované trajektorie prostřednictvím genetického algoritmu. Object of study of the bachelor thesis are kinematics of mountain bike suspension mechanisms. Various design solutions of rear suspension can be found on the current market of mountain bikes. The subject of research is to compare these mechanisms and divide them into basic groups. The intention is also to look for links between mountain bike suspensions and suspensions of other means of transport. The result of the work is first of all a method of parameterization that ensures an uniform specification of the kinematics of the mountain bike suspension, secondly a calculation of the wheel trajectory and the last result is a genetic algorithm engineered to come up with the mountain bike suspension mechanism parameters values.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]