ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Bakalářské práce - 18105
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta informačních technologií
  • katedry
  • katedra aplikované matematiky
  • Bakalářské práce - 18105
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Algoritmy CASA a jejich užití v separaci monofonní hudby z audio scény

Computational Auditory Scene Analysis (CASA) for Separating Monophonic Music

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Nikita Mortuzaiev
Vedoucí práce
Smítková Janků Ladislava
Oponent práce
Borkovcová Monika
Studijní obor
Znalostní inženýrství
Studijní program
Informatika 2009
Instituce přidělující hodnost
katedra aplikované matematiky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Velkou výzvou pro moderní systémy strojového slyšení je problém oddělení zdrojů. Jeden z přístupů k jeho řešení spočívá ve studiích počítačové analýzy sluchové scény (CASA), ve kterých jsou výpočetní modely inspirovány mechanismy sluchového ústrojí člověka a široce známým "cocktail party" efektem. Tato práce by měla být úvodem do oblasti CASA. V první části zkoumá teorii za sluchovým modelováním a zpracováním zvuku a odkazuje se na fyziku zvuku, biologii lidského ucha, psychologii sluchového vnímání a digitální zpracování signálu. Ve druhé části jsou tyto znalosti prakticky použity k implementaci jednoduchého CASA systému pro oddělení monofonní hudby od šumu. Tento systém je pak rozsáhle popsán a experimentálně vyhodnocen na sadě klavírních nahrávek.
 
A major challenge for modern machine hearing systems is the problem of sound source separation. One of the approaches to solve it lies in the studies in computational auditory scene analysis (CASA), in which computational models are inspired by the mechanisms in the human auditory system and the widely-known "cocktail party" effect. This thesis is meant to be an introduction to the field of CASA. In the first part, it investigates the theory behind auditory modeling and sound processing by diving into the physics of sound, biology of the human ear, psychology of hearing and digital signal processing. In the second part, this knowledge is practically used to implement a simple CASA system for separating monophonic music from background noise. This system is then extensively described and experimentally evaluated on a set of piano recordings.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/102224
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (10.98Mb)
POSUDEK (49.38Kb)
POSUDEK (48.94Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 18105 [370]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV