Věnná města českých královen - Mobilní klient
Dowry Towns of Bohemian Queens - Mobile client
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Tomáš Kiec
Supervisor
Chludil Jiří
Opponent
Pauš Petr
Field of study
Webové a softwarové inženýrstvíStudy program
Informatika 2009Institutions assigning rank
katedra softwarového inženýrstvíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato bakalářská práce navazuje na prototyp aplikace rozšířené reality projektu Věnná měst českých královen, na kterém se FIT ČVUT podílí. Zabývá se analýzou současného návrhu a možností jeho využití v této práci, návrhem změn v jiných částech projektu VMČK, výběrem vhodných technologií pro vývoj nové aplikace a návrhem samotné aplikace vyvíjené ve zvoleném vizualizačním engine Unity. Součástí návrhu jsou přepracované lokační moduly, kterých může být aktivních více najednou a mohou se navzájem využívat ke zlepšení přesnosti výsledné lokace, rozhraní API klienta oddělené od detailů jak projektu VMČK, tak od detailů technického řešení API. Dále popisuje mé rozhodnutí v rámci vývoje zapnout si C# nullables a preferovat Unity coroutines a způsoby, jakými jsem vyřešil problémy, které jsem potkal v průběhu implementace, jako je konvertor objektů využívající prohledávání do šířky pro nalezení vhodného typu a správa scén, pro kterou jsem si implementoval řešení umožňující otevírat scény jak exkluzivně, tak aditivně. Na závěr je návrh uživatelského testování a návrhy pro budoucí rozvoj aplikace. This bachelor thesis builds on the prototype of the augmented reality application which is part of the project Dowry Towns of Bohemian Queens of which the FIT CTU is part of. It deals with the analysis of the existing design and the possibilities of its use in this work, proposes changes in other parts of the Dowry Towns of Bohemian Queens project and the selection of appropriate technologies for the development of the new application, and proposes the design of the application itself developed in the selected visualization engine Unity. The design includes redesigned location modules that can be active several at once and can use each other to improve the accuracy of the resulting location, a client API interface separated from the details of both the Dowry Towns of Bohemian Queens project and the details of the technical API solution. It describes my decision in development to turn on C# nullables and prefer Unity coroutines, and the ways in which I solved problems I encountered during implementation, such as an object converter that uses a breadth-first search to find the appropriate type, and scene management for which I implemented a solution that allows me to open scenes both exclusively and additively. Finally, there is a proposal for user testing and suggestions for future development of the application.
Collections
- Bakalářské práce - 18102 [1729]