ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Příprava audiovizuálního materiálu pro multiprojekci

Preparation of audiovisual material for multiprojection

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Barbora Koudelková
Supervisor
Sedláček David
Opponent
Žára Jiří
Field of study
Počítačové hry a grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato práce se zabývá možnostmi aplikace multiprojekce zdigitalizovaného Langweilova modelu Prahy. Poskytuje stručné teoretické shrnutí metod a postupů, které se při videoprojekci používají. Dále se zabývá otázkou nastavení rendereru k dosažení optimálního času a výsledků. V poslední části pak zkoumá metody, jakými umožnit divákovi příjemný zážitek a obsahuje rozsáhlý uživatelský výzkum. Výsledkem práce je vytvoření sekvence videí podle scénáře Muzea města Prahy, připravených pro multiprojekci a navržení optimálních postupů při renderování Langweilova modelu v softwaru Blender.
 
This work deals with the possibilities of applying multiprojection to the digitized Langweil’s model of Prague. It provides a brief theoretical summary of the methods commonly used in video projection. It also deals with the issue of setting the renderer to achieve optimal time and results. The last part examines the methods to enable the viewer a pleasant experience and contains extensive user research. The result of the work is the creation of a videosequence according to the scenario of the Museum of the City of Prague, prepared for multiprojection and design of optimal procedures for rendering the Langweil’s model in the Blender software.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/101001
View/Open
PLNY_TEXT (39.13Mb)
PRILOHA (18.97Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45Mb)
PRILOHA (45.46Mb)
POSUDEK (634.8Kb)
POSUDEK (649.7Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13139 [407]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV