Procedurální generování modelů měst
Procedural generation of city models
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jiří Zemko
Vedoucí práce
Bittner Jiří
Oponent práce
Sedláček David
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této bakalářské práce je vytvořit co nejobecnější nástroj pro vytváření modelů měst se zaměřením na silnice a jejich okolí. Detaily jsou zaměřovány hlavně na globální hledisko, jako okolní překážky budov, parkoviště a terén. Veškerá data pro generování jsou brána pouze z veřejně dostupných zdrojů a to převážně OpenStreetMap. Generování dat je co nejvíce na nich závislé, aby se výsledný model co nejvíce přiblížil realitě. Ke generování byl využit procedurální modelovací software Houdini s možností psaní vlastních skriptů v jazyce Python a VEX. Přesnost řešení je pak ověřována na několika setech stažených map s vizuálním srovnání za pomocí fotografií nebo Google Maps. The aim of this bachelor thesis is to create the most general tool for creation of city models with focus at roads and their surroundings. Details are aimed mainly globally such as surrounding obstruction of buildings, parking and terrain. All data used for model generating are public, mainly from OpenStreetMap. Data generation are as dependent on previous data as possible, so the outcome is as close to reality as possible. For data generating was used procedural modeling software Houdini with possibility writing own scripts in Python and VEX language. Solution accuracy is then verified on several downloaded map sets with visual comparation with either photos or Google Maps.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [432]