Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorVeselý J.
dc.contributor.authorPánek P.
dc.contributor.authorVébr L.
dc.date.accessioned2022-02-16T23:31:58Z
dc.date.available2022-02-16T23:31:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifierV3S-354487
dc.identifier.citationVESELÝ, J., P. PÁNEK, and L. VÉBR. Porovnání teplotních gradientů pro analýzu CB vozovek. Silnice mosty. 2021, 2021(4), 43-47. ISSN 1804-8684.
dc.identifier.issn1804-8684 (print)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/99855
dc.description.abstractTento článek se zabývá porovnáním běžně uvažovaných a reálných teplotních okrajových podmínek při výpočtu namáhání cementobetonových vozovek pomocí 2D MKP (metoda konečných prvků) modelu. Řešeny jsou tři různé varianty teplotních okrajových podmínek, podle TP170, ČSN EN 1991-1-5 a okrajové podmínky vytvořené na základě reálných naměřených průběhů teplot v CB desce vozovky. Cílem je porovnat normové výpočty s „realitou“ reprezentovanou validovaným termo-mechanickým modelem. Pro výpočet MKP je využit základní 2D model s elastickými materiálovými parametry a model vedení tepla, které jsou následně sdruženy. Výsledky poměrně jasně ukázaly, který z předpokladů pro teplotní namáhání je vhodnější pro návrh a analýzu cementobetonových vozovek.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherSdružení pro výstavbu silnic
dc.relation.ispartofSilnice mosty
dc.subjectConcrete pavementseng
dc.subjectFEMeng
dc.subjectthermal loadingeng
dc.titlePorovnání teplotních gradientů pro analýzu CB vozovekcze
dc.title.alternativeComparison of temperature gradients for numerical analysis of concrete pavementseng
dc.typečlánek v časopisecze
dc.typejournal articleeng
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/Czech Science Foundation/GA/GA21-03118S/CZ/Thermo-hygro-mechanical model of concrete pavements/
dc.rights.accessrestrictedAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.description.abstract-translatedThis article deals with the comparison of suggested and real boundary conditions for the calculation of thermal stress of concrete pavements using a 2D FEM model. We take into account three different scenarios of boundary conditions, according to TP170, ČSN EN 1991-1-5 and non-stationary temperature conditions. The aim is to compare standard calculations with the reality represented by a validated thermo-mechanical model. The basic 2D model with elastic material parameters and the model of heat conduction, which are combined, are used for the calculation. The results showed quite clearly which assumption for thermal stress is more suitable for the design and analysis of concrete pavements.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam