Porovnání teplotních gradientů pro analýzu CB vozovek
Type of document
článek v časopisejournal article
Peer-reviewed
publishedVersion
Author
Veselý J.
Pánek P.
Vébr L.
Rights
restrictedAccessMetadata
Show full item recordAbstract
Tento článek se zabývá porovnáním běžně uvažovaných a reálných teplotních okrajových podmínek při výpočtu namáhání cementobetonových vozovek pomocí 2D MKP (metoda konečných prvků) modelu. Řešeny jsou tři různé varianty teplotních okrajových podmínek, podle TP170, ČSN EN 1991-1-5 a okrajové podmínky vytvořené na základě reálných naměřených průběhů teplot v CB desce vozovky. Cílem je porovnat normové výpočty s „realitou“ reprezentovanou validovaným termo-mechanickým modelem. Pro výpočet MKP je využit základní 2D model s elastickými materiálovými parametry a model vedení tepla, které jsou následně sdruženy. Výsledky poměrně jasně ukázaly, který z předpokladů pro teplotní namáhání je vhodnější pro návrh a analýzu cementobetonových vozovek.
View/ Open
Collections
- Publikační činnost ČVUT [1503]