Využití bezpilotních systémů pro městskou a meziměstskou dopravu zboží
Usage of UAS for City and Intercity Goods Transportation
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Zbyněk Marák
Supervisor
Bureš Petr
Opponent
Sekyrová Kateřina
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravní telematikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá návrhem využití bezpilotních letadel k přepravě zboží po stanovených trasách ze skladů do určených odběrových míst za podmínek letu bez přímé viditelnosti. Dále je v práci popsáno komunikační spojení mezi bezpilotním letadlem a systémem dálkově řídící stanice, které bude zajišťovat nízkou latenci přenosu dat o průběhu letu bezpilotního letadla. V praktické části jsou navrženy a popsány trasy včetně parametrů letu. V závěru je poté zhodnocen současný stav komerčního provozu bezpilotních letadel a důvody vytvoření obecného návrhu trasy. This thesis deals with the design of the use of unmanned aircraft to transport goods along specified routes from warehouses to designated collection points under flight conditions without direct visibility. Furthermore, the thesis describes a communication link between the UAV and a remote control station system that will provide low latency data transmission of the UAV’s flight progress. In the practical part, routes including flight parameters are designed and described. It then concludes with an assessment of the current state of commercial unmanned aircraft operations and the rationale behind the development of the general route design.