Zástavba motoru Rotax 915 iS do malého sportovního letounu
Installation of Rotax 915 iS engine to a light sport aircraft
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michal Coufal
Vedoucí práce
Kostroun Tomáš
Oponent práce
Helmich Martin
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je návrh zástavby motoru Rotax 915 iS do ultralehkého letounu FM250 Vampire II. Po krátké rešeršní části týkající se hmotového rozboru, druhů motorových loží a výběru vrtule byl proveden výpočet zatížení působících na motorové lože a návrh čtyř konceptů, jejichž pevnost byla ověřena pomocí 1D MKP analýzy. Dále byl vytvořen 3D model vybraného konceptu motorového lože a byla provedena MKP statická analýza a ověřena vzpěrová stabilita prutů. The aim of this work is to design the installation of the Rotax 915 iS engine in the ultralight aircraft FM250 Vampire II. After a short research part concerning the mass analysis, types of engine beds and propeller selection, the load acting on the engine bed was calculated and four concepts were designed, the strength of which was verified using 1D FEM analysis. Furthermore, a 3D model of a selected engine bed concept was created, and FEM static analysis and the buckling stability analysis were performed.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [140]