Terminál vysokorychlostní železnice Praha - východ, Nehvizdy
Hight speed railway terminal Praha - východ, Nehvizdy
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Tomáš Press
Vedoucí práce
Kotas Patrik
Oponent práce
Šafránek Petr
Studijní program
Architektura a stavitelstvíInstituce přidělující hodnost
katedra architekturyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce se zabývá návrhem železničního terminálu pro uvažovanou vysokorychlostní trať. Součástí zadání bylo též vyhotovení vybraných částí z dokumentace pro stavební povolení. Stavební pozemek se nachází ve Středočeském kraji u obce Nehvizdy. Hlavní myšlenka vycházela z velkorysého pojetí - jednalo by se o první úsek vysokorychlostní trati na území ČR - proto byla navrženo obloukové překrytí kolejiště v délce celých nástupišť. Navazující 2 odbavovací haly pro cestující by byly propojeny mostem vedoucím rovněž přes obě nástupiště. Částečně dvoupodlažní objekt je tvořen skeletovou konstrukcí, v které se vhodně doplňují železobetonové a ocelové prvky. Obvodový plášť odbavovacích hal je navržen ze sendvičových fasádních panelů. Interiéru dominuje vodní prvek v podobě vodopádu a dostatek zeleně. The diploma thesis deals with the design of a railway terminal for the considered high-speed railway. Part of the assignment was also elaboration of selected parts for the building permit documentation. The building plot is located in the Central Bohemian region near the village of Nehvizdy. The main idea was based on a generous concept - this would be the first section of high-speed railway in the Czech Republic - therefore, an arched overlap of the tracks in the length of the entire platforms was proposed. The adjoining 2 check-in halls would be connected by a bridge over the platforms. The partially two-storey building consists of a skeletal structure, which suitably complements the reinforced concrete and steel elements. The perimeter cladding of the check-in halls is designed from facade pannels. The interior is dominated by a water element in the form of a waterfall and plenty of greenery.
Kolekce
- Diplomové práce - 11129 [1309]