Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace
Psychology of Advertising and its Use to Support the Image of Organization
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Petra Limberská
Supervisor
Mynaříková Lenka
Opponent
Dvořáková Zuzana
Study program
Projektové řízení inovacíInstitutions assigning rank
oddělení pedagogických a psychologických studiíRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Teoretická část práce se opírá o tři hlavní pilíře, kterými jsou psychologie reklamy, image organizace a společenská odpovědnost firem. V rámci první kapitoly jsou blíže rozebírány psychologické efekty využitelné v reklamě, vliv známých osobností na účinnost reklamy a mentální mapy. Ve druhé kapitole, která se věnuje celkové image, jsou dále popsány jednotlivé prvky firemní identity, konkurence a podnikatelská etika a je zde také rozebíráno, jakým způsobem je možné vybudovat silnou image. Poslední kapitola teoretické části pojednává o výhodách a nevýhodách společenské odpovědnosti firem, spojitosti mezi ní a výkonností organizace a v závěru je věnován určitý prostor také světovému ekonomickému fóru. Praktická část se poté pokouší skrze dotazníkové šetření najít odpověď na otázku vlivu využívání moderních technologií v rámci jednotlivých podniků a jejich vzájemné interakci se spotřebiteli. Získané výsledky jsou následně interpretovány v kapitole, která se věnuje vyhodnocení výzkumných otázek a také v následujících návrzích a doporučení. The theoretical part of the thesis is based on three main pillars: advertising psychology, organi-zation image and corporate social responsibility. The first chapter is focused on psychological effects usable in advertising, influence of celebrities on the effectiveness of advertising and mental maps. The second chapter, which deals with the overall image, further describes the in-dividual elements of corporate identity, competition and business ethics and it also discusses how to build a strong image. The last chapter of the theoretical part discusses the advantages and disadvantages of corporate social responsibility, the connection between it and the perfor-mance of the organization, and in the end, some space is also devoted to the world economic forum. The practical part then tries to find out the question of the influence of the use of mod-ern technologies in individual companies and their mutual interaction with consumers through the questionnaire survey. The obtained results are then interpreted in the chapter dealing with the evaluation of research questions and in the following suggestions and recommendations.