Během opravy vozovky dálnice D5 v kilometru 100,580 – 110,275 vpravo, kterou prováděla společnost „Společnost Strabag – Metrostav – Eurovia – D5 km 100-110“ byla provedena úprava povrchu nové vozovky cementobetonového krytu podélným broušením firmou OAT, s.r.o. Podélné broušení je technologie, která se již desítky let používá v zahraničí zejména na stávajících cementobetonových vozovkách k obnově či zlepšení jejich povrchových vlastností. Nyní však tato technologie byla použita pro nový cementobetonový kryt místo původně navržené úpravy CB krytu s obnaženým kamenivem.
Broušení cementobetonových krytů na rekonstruovaném úseku D5
cze
dc.title.alternative
Grinding of portland concrete pavement on the reconstructed section of highway D5
eng
dc.type
článek v časopise
cze
dc.type
journal article
eng
dc.relation.projectid
info:eu-repo/grantAgreement/Technology Agency of the Czech Republic/TE/TE01020168/CZ/Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)/CESTI
dc.rights.access
restrictedAccess
dc.type.status
Peer-reviewed
dc.type.version
submittedVersion
dc.description.abstract-translated
The repair of the D5 from km 100,580 to km 110,275 on the right motorway section was carried out by the STRABAG-METROSTAV-EUROVOA D5 km 100-110 compan. During this repair the OAT, Ltd. has accomplished the new concrete pavement longitudinal grinding. This grinding technology has been used in foreign countries for years already mainly for existing concrete pavements surface characteristics improvement.