Full-time and full-authority vehicle advance control system design techniques
Typ dokumentu
habilitation theseshabilitační práce
Autor
Haniš, Tomáš
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
This habilitation thesis is focused on Full-time Full-authority vehicle (motion) control system design methodologies and their applications, mainly in the automotive domain. The technology is well known in aerospace and especially in the Flight Control System community. It is however for some obscure reason completely ignored by the automotive community and therefore missing in vehicles. Furthermore, the development of complex control system architectures, fulfilling multi-domain and often contradicting objectives of rigid body motion control requirements versus constraining requirements (coming from structural loading objective, crew and passengers comfort requirements, etc.) is of interest of this thesis. Předkládaná habilitace pojednává o vývoji metodologie řídicích systémů s plnou kontrolou nad manévry dopravního prostředku a její aplikací v oblasti automobilového průmyslu. Tato technologie je velmi dobře známá v leteckém a kosmickém průmyslu a komunitě zabývající se návrhem řídicích systémů pro letadla, nicméně naprosto opomíjená automobilovou komunitou. Předkládaná habilitační práce se dále soustřední na návrh řídicích systémů respektující často protichůdné požadavky na provedení samotného manévru a požadavky na strukturální zatížení, případně komfort posádky/řidiče nebo pasažérů.
Kolekce
K tomuto záznamu jsou přiřazeny následující licenční soubory: