Generování 3D animací do interaktivních vozidlových simulátorů
Generation of 3D animations for interactive vehicle simulators
dc.contributor.advisor | Orlický Adam | |
dc.contributor.author | Rodrigo Vidarte Vargas | |
dc.date.accessioned | 2019-09-13T22:51:51Z | |
dc.date.available | 2019-09-13T22:51:51Z | |
dc.date.issued | 2019-09-13 | |
dc.identifier | KOS-695599888605 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/85385 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je Generování 3D animací do interaktivních vozidlových simulátorů pomocí rychlé a snadné metody automatického vytváření všech nutných souborů k formulaci animace. Teoretická část je věnována počítačové grafice, jejímu dělení a vysvětlení základních pojmů. Další kapitola se zabývá interaktivními vozidlovými simulátory, jejich druhy, popisem a dále tvořením virtuální reality pro jejich správnou funkčnost. Na tuto kapitolu navazuje popis animací, druhy animací provozu do vozidlových simulátorů a popis chování vozidla během jízdy, který je důležitý pro správnou definici pohybu vozidla během animace. V praktické části je navázáno na stávající plug-in vytvořením nadstavby, která rozšiřuje tvorbu animací o nové možnosti, jako jsou spuštění těchto animací v závislosti na čase a aktivací pohybem řidiče skrz konkrétní místo ve vozidlovém simulátoru. V práci se nachází rozbor původního algoritmu plug-inu a popis nově vytvořeného algoritmu s vysvětlením principu fungování. V závěru práce je proveden experiment testující funkčnost a kooperaci těchto dvou algoritmů. | cze |
dc.description.abstract | The subject of this bachelor’s thesis is to generate 3D animations into interactive vehicle simulators using fast and easy methods of automatic creation of all necessary files for animation formulation. The theoretical part is devoted to computer graphics, its division and explanation of basic concepts. The next chapter deals with interactive vehicle simulators, their types, description and creation of virtual reality for their correct functionality. This chapter is followed by a description of the animations, types of animations of traffic to the vehicle simulators and a description of the vehicle behavior while driving, which is important for the correct definition of the movement of the vehicle during animation. In the practical part the existing plug-in is extended by creation of a superstructure that enables wider options of creating animations with new options, such as running these animations depending on time and activation by driver moving through a specific place in the vehicle simulator. The thesis contains an analysis of the original algorithm of the plug-in and a description of the newly created algorithm with an explanation of the principle of operation. At the end of the work there is an experiment testing the functionality and cooperation of these two algorithms. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | 3D modelování | cze |
dc.subject | vozidlové simulátory | cze |
dc.subject | provoz | cze |
dc.subject | animace | cze |
dc.subject | trigger | cze |
dc.subject | Rhinoceros | cze |
dc.subject | RhinoScript | cze |
dc.subject | 3D modelling | eng |
dc.subject | driving simulators | eng |
dc.subject | traffic | eng |
dc.subject | animation | eng |
dc.subject | trigger | eng |
dc.subject | Rhinoceros | eng |
dc.subject | Rhinoscript | eng |
dc.title | Generování 3D animací do interaktivních vozidlových simulátorů | cze |
dc.title | Generation of 3D animations for interactive vehicle simulators | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Novotný Jan | |
theses.degree.discipline | Dopravní systémy a technika | cze |
theses.degree.grantor | ústav dopravních prostředků | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích | cze |