Výpočet axiální síly na hřídeli kompresoru turbovrtulového motoru
Axial Force Computation of the Turboprop Compressor Rotor
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Ilia Pavlov
Vedoucí práce
Klesa Jan
Oponent práce
Veselka Roman
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá vznikem axiálních sil na hřídeli kompresoru od vyrovnávacího disku a kompresoru motoru společnosti GE Aviation Czech na zkušebním stojanu ve výzkumné laboratoři. Cílem je zvýšení výsledné axiální síly vznikající na stěně vyrovnávacího disku za okrajových podmínek poskytnutých společností GE Aviation Czech. Podstatou tohoto zvýšení je odlehčení ložiska hřídele kompresoru od působení axiální síly, vznikající od kompresoru. V teoretické části je ukázaná základní informace o letadlových motorech, podrobněji probraná konstrukce turbovrtulového motoru. V praktické části je prozkoumána závislost velikosti axiální síly na změnách parametrů labyrintového těsnění vyrovnávacího disku pomocí softwaru Floinhance poskytnutého společností GE Aviation Czech. Výsledkem práce je posouzení, že společnost už provedla vhodné změny na konstrukcí vyrovnávacího disku a další úpravy nejsou potřebné. This bachelor thesis deals with the occurrence of axial forces on the compressor shaft from the balancing disk and the compressor of engine of GE Aviation Czech on the test stand in the research laboratory. The goal is to increase the resulting axial force on the wall of the balanced disk under the boundary conditions provided by GE Aviation Czech. The essence of this increase is to relieve the bearing of the compressor shaft from the action of the axial force caused by the compressor. In the theoretical part is shown basic information about aircraft engines, discussed in detail turboprop engine construction. In the practical part, the dependence of the axial force on the changes of the parameters of the labyrinth seal of the balanced disk is investigated with the help of the software Floinhance provided by GE Aviation Czech. The result of the work is an assessment that the company has already made appropriate changes to the design of the balanced disc and no further adjustments are necessary.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [141]