Návrh mikrosimulačního modelu chování provozu do vozového simulátoru
Design of microsimulation model of traffic to vehicle simulator
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Nikola Čemusová
Supervisor
Orlický Adam
Opponent
Novotný Jan
Field of study
Inteligentní dopravní systémyStudy program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstitutions assigning rank
ústav dopravních prostředkůRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Předmětem bakalářské práce „Návrh mikrosimulačního modelu chování vozidel do vozového simulátoru“ je vytvořit snadné a rychlé generování provozu do scénářů do nově implementovaného vizualizačního softwaru pro vozové simulátory. Teoretická část se zabývá popisem vozových simulátorů a softwary pro tvorbu scénářů, dynamikou a kinematikou chování vozidla a mikroskopickými modely. V praktické části je vytvořen mikrosimulační model, který umožňuje generovat provoz ve vozových simulátorech. Během práce bylo vyvinuto více modelů, které jsem testovala, až se mi nakonec podařilo navrhnout realisticky vypadající model. V závěru je proveden a popsán experiment, který ověřuje realističnost vytvořeného modelu provozu. The subject of the bachelor thesis „Design of microsimulation model of traffic to vehicle simulator“ is to create easy and fast generation of traffic into scenarios into the newly implemented visualization software for driving simulators. The theoretical part deals with the description of vehicle simulators and software for creating scenarios, dynamics and kinematics of vehicle behavior and microscopic models. The microsimulation model that has been created in the practical part allows to generate traffic in vehicle simulators. During the process more models has been developed and tested, until I finally managed to design a realistic model. The experiment that has been carried and described at the end proves the reliability of the created traffic model.