Prohlížení Publikační činnost ČVUT dle autora "Teplý P."
-
Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie
Autor: Distler P.; Teplá M.; Teplý P.; Škoda J.
(Česká společnost chemická, 2022)Během ročního pedagogického experimentu byly u žáků kvarty (9. třídy) systematicky využívány uvolněné úlohy z PISA testování, kontrolní skupina používala komerční pracovní sešit. Výsledky žáků ve vstupním a výstupním testu ... -
Integrace branné výchovy do výuky (nejen) chemie: radioaktivita a jaderné zbraně
Autor: Teplý P.; Janoušková S.; Distler P.
(Česká společnost chemická, 2024)Ochrana člověka za mimořádných událostí je povinný vzdělávací obsah volně navazující na bývalou brannou výchovu, o jejímž obnovení se v kontextu událostí poslední doby opět diskutuje. Nabízí velmi širokou paletu témat, ... -
Radiační havárie a možnosti jejího pojetí ve výuce chemie s důrazem na environmentální a mediální výchovu
Autor: Distler P.; Teplá M.; Šmejkal P.; Teplý P.
(Česká společnost chemická, 2021)Jaderná energetika se v současné době významně podílí na produkci elektrické energie v ČR a podle dlouhodobé energetické koncepce bude její role v budoucnu ještě výraznější. Následkem několika radiačních havárií (Černobyl, ... -
Scientific Literacy in the Curriculum of the Czech Republic and Its Development in Chemistry Classes
Autor: Distler P.; Teplý P.
(Sakarya University, 2016)The first part of the contribution deals with a theme of the Czech curriculum and scientific literacy. The Czech curricular system is described, following by the relationship between the Czech curricular documents and a ... -
Učební úlohy k tématu jaderná chemie a chemie f-prvků.
Autor: Distler P.; Teplý P.
(Pedagogická fakulta, 2015)Předkládaný příspěvek je zaměřen na téma jaderné chemie a chemie f-prvků v učebních osnovách chemie na středních školách. Na základě rešerše učebnic s důrazem na úlohy na toto téma byly vytvořeny nové výukové úkoly. Vybrané ... -
Vzdělávací 3D modely Corinth a jejich využití ve výuce chemie a ostatních přírodovědných předmětů
Autor: Teplá M.; Teplý P.; Distler P.; Smějkal P.
(Česká společnost chemická, 2021)Výuka chemie i dalších přírodovědných předmětů se potýká s potřebou vizualizace nemalé části vzdělávacího obsahu. Jednou z nových vizualizačních pomůcek je aplikace Corinth, která se v současné době obsahuje přibližně 1 ...