Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie
Typ dokumentu
článek v časopisejournal article
Peer-reviewed
publishedVersion
Autor
Distler P.
Teplá M.
Teplý P.
Škoda J.
Práva
openAccessMetadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Během ročního pedagogického experimentu byly u žáků kvarty (9. třídy) systematicky využívány uvolněné úlohy z PISA testování, kontrolní skupina používala komerční pracovní sešit. Výsledky žáků ve vstupním a výstupním testu ukázaly, že se žáci experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině sledovaných kognitivních úrovních. Můžeme tedy konstatovat, že používáním uvolněných úloh typu PISA ve výuce došlo u žáků k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto úlohy představují vhodný nástroj do výuky chemie. Na základě ročního využití úloh v pěti různých školách byla sestavena doporučení pro jejich využití ve výuce.
Zobrazit/ otevřít
Kolekce
- Publikační činnost ČVUT [1370]