ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • View Item
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • Disertační práce - 13000
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metody měření vlivu lidského činitele při řešení extrémních situacích v letectví

Measurement of pilot's performance in emergency situations

Type of document
disertační práce
doctoral thesis
Author
Bruna Ondřej
Supervisor
Holub Jan
Opponent
Přenosil Václav
Field of study
Provoz a řízení letecké dopravy
Study program
Elektrotechnika a informatika
Institutions assigning rank
katedra měření
Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Disertační práce se věnuje měření fyziologických signálů pilotů testovaných na pohyblivém simulátoru se Stewartovou platformou v situaci simulovaného nouzového přistání. Tento experiment je unikátní testováním profesionálních pilotů malých letadel s použitím pohyblivého simulátoru s kokpitem vybaveným přístrojem pro nouzové navedení na přistání v případě selhání motoru. Piloti zprostředkovali velmi zajímavé informace k návrhu a provedení naváděcího systému.
 
Doctoral thesis investigates physiological signals of pilots who were a subject to a simulated engine failure on Stewart platform simulator. This experiment is unique with use of motion simulator together with emergency landing assistant which was performed with professional pilots, who can gave a very relevant feedback in terms of device design and simulator.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/79202
View/Open
PLNY_TEXT (2.021Mb)
Collections
  • Disertační práce - 13000 [571]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV