Tvorba počítačových 3D modelů segmentů komunikací pro vozidlové simulátory
Creation of 3D Models of Road Infrastructure Segments for Vehicle Simulators
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Pudová Klára
Vedoucí práce
Novotný Stanislav
Oponent práce
Smíšek Ondřej
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůObhájeno
2017-09-18Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem bakalářské práce "Tvorba počítačových 3D modelů segmentů komunikací pro vozidlové simulátory" je vytvořit metodu efektivního generování silniční infrastruktury pro snadné vytváření scénářů pro vozidlové simulátory. Teoretická část se zabývá vozidlovými simulátory, počítačovou grafikou a 3D modelováním, a jeho využitím pro vytváření scénářů do vozidlových simulátorů. V praktické části je vytvořen nástroj (plugin), který umožňuje efektivně vytvářet scénáře pro vozidlové simulátory pomocí segmentů komunikací. V práci je popsán algoritmus pluginu a vysvětlen princip fungování. V samotném závěru práce je proveden experiment, který testuje vnímanou kvalitu scénáře vytvořeného novou metodou. The subject of the bachelor thesis "Creation of 3D models of road infrastructure segments for vehicle simulators" is to create an efficient method of generating road infrastructure to simply create scenarios for vehicle simulators. The theoretical part is dealing with vehicle simulators, computer graphics and 3D modelling, and its utilisation in creating scenarios for vehicle simulators. The practical part describes the creation of a tool (plugin) for Rhinoceros program, which makes it possible to create scenarios for vehicle simulator effectively with road infrastructure segments. The algorithm of the plugin and principle of its work are being described and explained. In the conclusion there is an experiment testing the perceived quality of the scenario created by the new method.