Výpočet aerodynamických charakteristik krytu podvozku
The Identification of Undercarriage Fairing Aerodynamic Characteristics
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vincenc Kornel
Vedoucí práce
Čenský Tomáš
Oponent práce
Brabec Jiří
Studijní obor
Konstruování podporované počítačemStudijní program
StrojírenstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2015-09-01Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdfVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://www.cvut.cz/sites/default/files/content/d1dc93cd-5894-4521-b799-c7e715d3c59e/cs/20160901-metodicky-pokyn-c-12009-o-dodrzovani-etickych-principu-pri-priprave-vysokoskolskych.pdf
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Táto bakalárska práca je zameraná na výpočty aerodynamických charakteristík krytu podvozku.
Popisuje metódu zostavenia CFD modelu s použitím vytvorených krytov podvozku v prostredí Audtodesk Inventor. Ďalej práca poukazuje na zložitosť odhadovania aerodynamického odporu získaného z prebratých experimentálne určených súčiniteľov odporu na základe tvarových podobností a ich odchýlky od vypočítaných hodnôt v CFD programe. This bachelor thesis is focused on identification of undercarriage fairing aerodynamic characteristics. It describes the method of CFD solution by using airplane wheel fairings created in Autodesk Inventor software. There is also shown the difference in aerodynamic drag between results gained by experimentally acquired values of drag coefficients used in the drag equations based on shape similarities and the results gained by CFD calculation.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [140]