• Abstrakce v posilovaném učení 

      Autor: Ondřej Bíža; Vedoucí práce: Platt Robert; Oponent práce: Maldonado Lopez Juan Pablo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-15)
      Abstrakce je důležitý nástroj pro inteligentního agenta. Pomáhá mu řešit složité úlohy tím, že ignoruje nedůležité detaily. V této práci popíši nový algoritmus pro hledání abstrakcí, Online Partition Iteration, který je ...
    • Aplikace neuronových sítí v šachové hře 

      Autor: Jakub Zeman; Vedoucí práce: Smítková Janků Ladislava; Oponent práce: Glaser Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-22)
      Tato práce se zaměřuje na využití neuronových sítí v šachovém enginu. Neuronové sítě jsou trénovány jak pomocí supervizovaného, tak pomocí posilovaného učení. Pro supervizovanou část práce byl navržen algoritmus automatického ...
    • Efektivní implementace neuroevoluce pro úlohy posilovaného učení 

      Autor: Vladimír Votava; Vedoucí práce: Kordík Pavel; Oponent práce: Šimeček Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-20)
      Bakalářská práce má za cíl vytvořit knihovnu, která umožňuje běh neuroevolučních algoritmů v prostředí webového prohlížeče. Ani neuroevoluce ani strojové učení nejsou v prostředí webového prohlížeče moc populární. Problém ...
    • Implementace Q* algoritmu v Julia 

      Autor: Jiří Klubal; Vedoucí práce: Kalvoda Tomáš; Oponent práce: Klouda Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-19)
      V této bakalářské práci je představen algoritmus Q*, společně s algoritmem A*, na kterém je založen. Je vysvětlen systém automatického získávání heuristických funkcí pomocí metod posilovaného učení, konkrétně algoritmy ...
    • Jak těžké je chytit Krabčáka? 

      Autor: Petr Michalíček; Vedoucí práce: Schierreich Šimon; Oponent práce: Šimeček Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-09)
      Tato práce se zabývá studiem karetní hry Krabčáci, a to jak z hlediska složitosti i nalezení optimální výherní strategie. Bude představen obecný matematický model pro hru ze kterého je možné tvořit jednodušší varianty hry. ...
    • Kombinatoriální řešiče v hlubokém zpětnovazebním učení 

      Autor: Richard Hájek; Vedoucí práce: Škoviera Radoslav; Oponent práce: Surynek Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-15)
      Tato bakalárska práce měří účinost alternatiního modelování logických vztahů mezi daty v rámci zpětnovazebního učení. Pomocí SATNetu, který dokáže tyto vztahy aproximovat, bylo v bakalářské práci nalezeno, že agenti s SAT ...
    • Model autonomního řízení pro vyhýbání se překážkám na trati 

      Autor: Peter Kosorín; Vedoucí práce: Čepek Miroslav; Oponent práce: Buk Zdeněk
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-23)
      V rámci této práce byl proveden literární průzkum různých metodik autonomního řízení a architektur modelů strojového učení se zaměřením na vyhýbání se objektům. Práce dále zkoumá možnosti platformy autonomního závodního ...
    • Učení přistávání samořiditelných letadel 

      Autor: Matúš Tóth; Vedoucí práce: Maldonado Lopez Juan Pablo; Oponent práce: Starosta Štěpán
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-08)
      Táto práca sa zaoberá problematikou umelej inteligencie zameranej na pristávanie dopravného lietadla Boeing 737-800. Ako simulačné prostredie využíva X-Plane 11 a na základe dát extrahovaných z tohoto simulátora natrénujeme ...
    • Využití algoritmu Monte Carlo Tree Search pro hraní šachu 

      Autor: Jakub Král; Vedoucí práce: Vašata Daniel; Oponent práce: Surynek Pavel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-06-19)
      Tato práce se zabývá využitím algoritmu Monte Carlo tree search a jeho kombinace s neuronovými sítěmi a hlubokým posilovaným učením pro hraní šachů. Teoretická část této práce přiblíží čtenáři posilované učení a jeho ...
    • Zvětšování množiny dat pro posilování učení 

      Autor: Martin Nykodem; Vedoucí práce: Maldonado Lopez Juan Pablo; Oponent práce: Klouda Karel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-19)
      V této práci je implementován nedávno představený framework pro posilované učení výzkumníků Ha a Schmidhubera nazvaný World Models. Ti přichází s originální myšlenkou naučit se svět z mnoha aspektů a ne jen ze zkušeností. ...