• Analýza nálady v komunikačních aplikacích 

      Autor: Tomáš Valenta; Vedoucí práce: Švagr Pavel; Oponent práce: Dedecius Kamil
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-10)
      Předmětem této práce je prozkoumání aktuálně používaných metod a nástrojů pro určení nálady v komunikačních aplikacích. Na základě tohoto průzkumu a praktických testů je vybrán model pro zjištění nálady a její predikci. ...
    • Analýza sentimentu recenzí v českém jazyce 

      Autor: Lukáš Langr; Vedoucí práce: Vašata Daniel; Oponent práce: Novák Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-14)
      Tato práce poskytuje bližší pohled na současně nejmodernější metody reprezentace dokumentů pro účely analýzy sentimentu. Přestože se mnoho nedávných článků soustředí buď na angličtinu nebo čínštinu, tato práce poskytuje ...
    • Detekce webových stránek s extremistickým obsahem 

      Autor: Markéta Minářová; Vedoucí práce: Smítková Janků Ladislava; Oponent práce: Jiřina Marcel
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-17)
      Tato bakalářská práce se zabývá detekcí extremismu v online prostředí, konkrétně detekcí neonacistických a saláfistických webových stránek. Cílem je vytvořit hybridní znalostní systém, který bude pomocí metody Support ...
    • Využití analýzy medializovaných událostí pro vylepšení predikce vývoje cen akcií 

      Autor: Kostiantyn Romanov; Vedoucí práce: Vozárová Pavla; Oponent práce: Petr Ivo
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-09)
      Předpovídání cen akcií pomocí mediální analýzy je v posledních desetiletích aktivní oblastí výzkumu. Předchozí studie analyzovaly vliv mediálního sentimentu v každodenním měřítku, byly však omezeny problémem dostupnosti ...