ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • oddělení veřejné správy a regionálních studií
  • Diplomové práce - 32165
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Masarykův ústav vyšších studií
  • oddělení veřejné správy a regionálních studií
  • Diplomové práce - 32165
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zkoumání dopadů veřejných politik na elektromobilitu

Assessing the impacts of various EV policies

Typ dokumentu
diplomová práce
master thesis
Autor
Muhammad Usman Tanveer
Vedoucí práce
Kolínský Ondřej
Oponent práce
Maštálka Martin
Studijní program
Innovation Project Management
Instituce přidělující hodnost
institut veřejné správy a regionálních studií



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce zkoumá, jak je tržní podíl bateriových elektromobilů (EV) v České republice určen pěti klíčovými faktory: signály cen pohonných hmot, pobídky k přímému nákupu, hustota nabíjecích stanic, socioekonomická kapacita a přetížení sítě. Pomocí 29čtvrtletního panelu jsou generovány logaritmicky lineární modely OLS po sledování deskriptivní trajektorie elektromobilů v zemi od registrací v pilotní fázi až po 8% podíl nových vozidel do 1. čtvrtletí 2025 (1. čtvrtletí 2018 1. čtvrtletí 2025). Základní specifikace ukazuje autokorelované rezidua (Durbin-Watson 0,88) a poskytuje téměř dokonalou shodu (R² = 0,985), ale nesplňuje multikolinearitu (VIF > 10). Běžná trendová variace byla eliminována ortogonalizací HDP na obyvatele a elektromobilů na nabíječku vzhledem k zavádění nabíjecích stanic, aby bylo zachováno všech pět politických pák. S VIF menším než pět a rezidui bílého šumu (Durbin-Watson = 2,04) aktualizovaný model vysvětluje 87,2 % variace. Elasticity jsou i nadále poměrně značné a kompatibilní s teorií: 1% nárůst cen benzinu zvyšuje podíl elektromobilů o 0,435 % (p<0,001), aktivace dotací přidává 16,2 % (p<0,001) a rozšíření nabíjecích stanic o 1 % zvyšuje podíl o 0,572 % (p<0,001). Šoky v příjmech a dopravní zácpy vedou k +0,251 % (p=0,024) a -0,302 % (p=0,017). Tato zjištění poskytují českým tvůrcům politik silný soubor nástrojů v procentuálním měřítku k podpoře přechodu země na vozidla s nulovými emisemi.
 
This thesis examines how the market share of battery-electric cars (EVs) in Czechia is determined by five key factors: fuel-price signals, direct purchase incentives, charging station density, socioeconomic capacity, and network congestion. Using a 29-quarter panel, log-linear OLS models are generated after following the nation's descriptive EV trajectory from pilot-phase registrations to an 8% proportion of new vehicles by Q1 2025 (2018 Q12025 Q1). A baseline specification shows autocorrelated residuals (DurbinWatson 0.88) and provides a near-perfect fit (R² = 0.985), but it fails multicollinearity (VIFs > 10). A common trend variation was eliminated by orthogonalizing GDP per capita and EVs per charger against the rollout of charging stations in order to maintain all five policy levers. With VIFs less than five and white-noise residuals (Durbin-Watson = 2.04), the updated model accounts for 87.2% of the variation. Elasticities continue to be quite substantial and compatible with theory: A 1% increase in petrol prices increases the share of EVs by 0.435% (p<0.001), the activation of subsidies adds 16.2% (p<0.001), and the expansion of chargers by 1% increases the share by 0.572% (p<0.001). The shocks of income and congestion result in +0.251% (p=0.024) and -0.302% (p=0.017), respectively. These findings provide Czech policymakers with a strong toolkit at the percentage scale to boost the country's transition to zero-emission vehicles.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/126329
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (2.295Mb)
PRILOHA (398.7Kb)
POSUDEK (302.9Kb)
POSUDEK (215.5Kb)
Kolekce
  • Diplomové práce - 32165 [130]

Související záznamy

Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.

  • Úloha Městské policie hl. m. Prahy jako ostatní složky IZS při vyhlášení krizových stavů 

    Autor: Šárka Preiningerová; Vedoucí práce: Sedlák Josef; Oponent práce: Brečka Tibor
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-19)
    Diplomová práce je zaměřena na problematiku úlohy Městské policie hl. m. Prahy jako ostatní složky integrovaného záchranného systému při vyhlášení krizových stavů. V diplomové práci je využito literárních zdrojů a praktických ...
  • Celoživotní vzdělávání na podporu profesních kompetencí u specializovaných činností 

    Autor: Jaroslav Holásek; Vedoucí práce: Lorenzová Jitka; Oponent práce: Vališová Alena
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-14)
    Bakalářská práce se pohybuje v oblasti celoživotního vzdělávání se zaměře-ním na podporu profesních kompetencí u specializovaných činností, konkrétně u pozice řidiče - ochránce Ochranné služby Vojenské policie. Cílem práce ...
  • Úloha Městské policie hl. m. Prahy jako ostatní složky IZS při vyhlášení některých krizových stavů 

    Autor: Holub Martin; Vedoucí práce: Kalivodová Zoja; Oponent práce: Sedlák Josef
    (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-17)
    Cílem bakalářské práce bude zmapovat, jaký je podíl Městské policie hl. m. Prahy jako

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV