Návrh pneumatického systému za účelem dálkové obsluhy raketového nosiče
Design of a pneumatic system for remote operation of a rocket launcher
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Bruno Heinich
Vedoucí práce
Kučera Jaromír
Oponent práce
Čenský Tomáš
Studijní obor
Bez specializaceStudijní program
Strojní inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav letadlové technikyObhájeno
2025-06-24Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Práce se zabývá návrhem pneumatického ventilu pro ovládání přívodu okysličovadla do hybridního raketového motoru umístěného ve studentské raketě. Popsán je vývoj několika konstrukčních konceptů, přičemž finální verze řeší problémy předchozích variant, jako je opotřebení těsnění a obtížná výroba. Součástí návrhu je také systém přívodu ovládacího tlaku k ventilu v raketě a jeho automatického odpojení při startu. Návrh byl ověřen analytickými výpočty a simulacemi metodou konečných prvků. This thesis focuses on the design of a pneumatically operated valve for controlling the oxidizer flow into a hybrid rocket engine of a student rocket. Several design iterations are described, with the final version addressing issues of previous iterations, such as seal wear and ease of manufacturing. The work also describes the design of the control pressure system and the mechanism of automatic disconnecting at launch. The design was verified by analytical calculations and finite element method simulations.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12122 [149]