Mateřská škola Velešín
Kindergarten Velešín
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Julie Chlebounová
Vedoucí práce
Dvořák Ondřej
Oponent práce
Jílek Vratislav
Studijní program
Architektura a urbanismusInstituce přidělující hodnost
ústav nauky o budováchObhájeno
2025-06-20Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Navrhovaná mateřská škola Konvalinka ve Velešíně Na Humnech reaguje na potřeby mladých rodin v nově vznikající zástavbě. Nachází se u hlavního náměstí s veřejnými budovami, tvoří přechod mezi rušným prostorem a klidnou zahradou. Lineární architektonický koncept propojuje prostor a zachovává charakter okolní krajiny. Jednopodlažní stavba je citlivě zasazena do prostředí. Hlavním prvkem je otevřená herna spojující třídy, podporující interakci dětí. Další prostory zahrnují klidové třídy, jídelnu a tělocvičnu. Cílem bylo vytvořit funkční prostředí umožňující dětem přímý kontakt s přírodou a podporující jejich zvědavost. Školka spojuje moderní architekturu s komunitním zaměřením. The proposed Konvalinka Kindergarten in Velešín Na Humnech caters to young families in a new residential area. Located near the main square, it forms a transition between a lively public space and a peaceful garden. Its linear, single-story design connects spaces while respecting the surrounding landscape. The centerpiece is an open playroom linking classrooms to encourage interaction among children. Other areas include quiet rooms, a dining hall, and a gym. The aim was to create a functional, nature-connected environment that fosters childrens curiosity. The kindergarten blends modern architecture with a focus on community and the needs of its youngest users.
Kolekce
- Bakalářské práce - 15118 [434]