Show simple item record

Numerical methods for modelling of parametric surfaces in computer graphics



dc.contributor.advisorOberhuber Tomáš
dc.contributor.authorMichal Bohatý
dc.date.accessioned2025-06-14T00:03:35Z
dc.date.available2025-06-14T00:03:35Z
dc.date.issued2025-06-13
dc.identifierKOS-1245235271805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/123497
dc.description.abstractV této práci se zabýváme možností využití rovnice povrchové difuze s tangenciální redistribucí bodů pro konstrukci 3D modelů z dvourozměrných obrázků. Motivací pro nás bylo možné vylepšení výsledků, které v této úloze poskytuje nástroj Monster Mash. V práci jsou nejprve popsané potřebné základy diferenciální geometrie, poté je formulovaná úloha povrchové difuze, u které diskutujeme dva způsoby tangenciální redistribuce. Následně je představené numerické řešení úlohy a způsob jeho implementace. Metoda je ve výpočetní studii použitá pro "nafukování" jednoduchých obrysů do trojrozměrných modelů. Výsledky porovnáváme s metodou použitou v nástroji Monster Mash. V některých případech dosahujeme přirozenějších tvarů, avšak za cenu výrazně vyšší výpočetní náročnosti. To omezuje praktické využití navrženého postupu na offline scénáře. Před reálným nasazením by bylo nutné navrhnout a otestovat řešení i pro složitější obrázky obsahující překrývající se části.cze
dc.description.abstractThis work explores the potential use of the surface diffusion equation with tangential redistribution of points for constructing 3D models from two-dimensional images. The motivation stems from the possibility of improving the results provided by the Monster Mash tool in this task. The work first presents the necessary foundations of differential geometry, followed by a formulation of the surface diffusion problem, where we discuss two approaches to tangential redistribution. The numerical solution and its implementation are then introduced. The method is applied in a computational study to inflate simple contours into three-dimensional models. The results are compared with the method used in Monster Mash. In some cases, our approach produces more natural shapes, but at the cost of significantly higher computational demands. This limits its practical use to offline scenarios. Before real-world deployment, it would be necessary to design and test the method on more complex images containing overlapping parts.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subject3D modelycze
dc.subjectevoluce povrchůcze
dc.subjectpovrchová difuzecze
dc.subjecttangenciální redistribucecze
dc.subject3D modelseng
dc.subjectsurface diffusioneng
dc.subjectsurface evolutioneng
dc.subjecttangential redistributioneng
dc.titleNumerické metody pro modelování parametrických ploch v počítačové graficecze
dc.titleNumerical methods for modelling of parametric surfaces in computer graphicseng
dc.typediplomová prácecze
dc.typemaster thesiseng
dc.date.accepted2025-06-12
dc.contributor.refereeSarkociová Remešíkova Maríana
theses.degree.grantorkatedra matematikycze
theses.degree.programmeAplikované matematicko-stochastické metodycze


Files in this item




This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record