ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Electrical Engineering
  • Department of Computer Graphics and Interaction
  • Bachelor Theses - 13139
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hra pro rozvíjení dovedností dětí s PAS

A game for developing the skills of children with ASD

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Jan Hrubý
Supervisor
Macík Miroslav
Opponent
Koudelková Barbora
Field of study
Počítačové hry a grafika
Study program
Otevřená informatika
Institutions assigning rank
katedra počítačové grafiky a interakce



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalářská práce popisuje proces tvorby hry sloužící k rozvíjení dovedností u dětí s poruchami autistického spektra. Konkrétně se zaměřuje na dovednost poznávání a pojmenování objektů se kterými se děti běžně setkávají. Nejdříve je proveden uživatelský výzkum, a to jak pomocí rešerše literatury, tak rozhovorů se dvěma osobami pečujícími o děti s těmito poruchami. Dále jsou analyzovány již existující řešení. Tato analýza proběhla na základě systematické rešerše literatury. Nakonec je popsán průběh vývoje takové hry, včetně návrhu, implementace a testování. Pokročilý prototyp hry je vytvořen v herním enginu Unity a je určen pro mobilní zařízení. Testování tohoto prototypu proběhlo se třemi zástupci cílové uživatelské skupiny. Zpětná vazba poskytnutá testováním byla nakonec vnesena do finálního prototypu.
 
The bachelor thesis describes the process of creating a game for developing the skills of children with autism spectrum disorders. Specifically, it focuses on the skill of recognizing and naming objects that children commonly encounter. First, user research is conducted, both through a literature search and interviews with two caregivers of children with these disorders. Next, existing solutions are analyzed. This analysis was based on a systematic literature review. Finally, the process of developing such a game is described, including design, implementation and testing. The advanced game prototype is built in the Unity game engine and is designed for mobile devices. This prototype was tested with three representatives of the target user group. The feedback provided by the testing was eventually incorporated into the final prototype.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/123415
View/Open
PLNY_TEXT (7.834Mb)
PRILOHA (48.75Mb)
PRILOHA (35.43Mb)
POSUDEK (251.8Kb)
POSUDEK (205.0Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 13139 [458]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV