Návrh HMI městského elektromobilu
HMI Design of a City Electric Car
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Svoboda
Vedoucí práce
Kunclová Tereza
Oponent práce
Sejkora Vojtěch
Studijní obor
Inteligentní dopravní systémyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra dopravních prostředkůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Světový automobilový průmysl prochází zásadní změnou, kdy jsou vozidla se spalovacími motory nahrazovány elektromobily. Tato transformace přináší nové výzvy a příležitosti zejména v designu vozidel. Jedním z aspektů této změny je také interiér automobilů, včetně rozhraní mezi člověkem a strojem (HMI - Human Machine Interface). Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh interiéru a jeho HMI pro městský elektromobil. V práci byl vytvořen model interiéru konkurenčního vozidla Škoda Citigo, popsán průběh celého měření a ergonomické dosahy řidiče. Ergonomické zhodnocení bylo následně provedeno i na konstrukci modelu městského elektromobilu a výsledky mezi sebou porovnány pro celkové zhodnocení. V rámci teoretické části byl proveden průzkum interiérů dalších konkurenčních vozidel a porovnány jednotlivé zóny a prvky interiérů, na jejichž základě bylo navrženo vlastní rozmístění ovládacích prvků a zón pro městský elektromobil. Závěry této práce by měly přispět i k lepšímu pochopení potřeb řidičů kompaktních elektromobilů. The global automotive industry is undergoing a fundamental transformation, with internal combustion engine vehicles being replaced by electric vehicles. This shift brings new challenges and opportunities, particularly in vehicle design. One important aspect of this change is the interior of cars, including the Human Machine Interface (HMI). This bachelor thesis focuses on interior design and the HMI of a city electric vehicle. In this thesis, a model of the interior of a competing car, the Skoda Citigo, was created, and the entire process of measurement and ergonomic analysis of the driver's reach was described. An ergonomic evaluation was then performed on the city electric car model, and the results were compared with the Skoda Citigo for an overall assessment. Research on the interiors of other competing vehicles was conducted as part of the theoretical section. Different zones and interior elements were compared, based on which the actual layout of the controls and zones for the city EV was designed. The conclusions of this work aim to contribute to a better understanding of the needs of drivers of compact EVs.