Show simple item record

Evaluating the Suitability of the Evidence-Based Training Implementation in a Type Rating Training Course



dc.contributor.advisorHospodka Jakub
dc.contributor.authorViktor Valenta
dc.date.accessioned2024-08-01T10:28:23Z
dc.date.available2024-08-01T10:28:23Z
dc.date.issued2024-06-07
dc.identifierKOS-788056440805
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/116523
dc.description.abstractVýcvik pilotů je zásadní pro zajištění vysoké úrovně bezpečnosti v letecké dopravě. Výcvikové programy navržené primárně ke splnění předpisových požadavků nemusí vždy poskytovat optimální využití zdrojů a dosahovat maximálního přínosu v oblasti bezpečnosti. Tato práce zahrnuje komplexní analýzu různých aspektů výcvikového kurzu pro získání typové kvalifikace, včetně osnov, systémů hodnocení a souladu mezi instruktory. Byly zpracovány výcvikové záznamy ze dvou schválených organizací pro výcvik (ATO). Data z ATO A vykazují relativně vysokou konzistenci a model odhaluje statisticky významný pozitivní pokrok v hodnocení během jednotlivých lekcí. To naznačuje celkový vzdělávací efekt nebo zlepšení výkonu v souladu s filozofií výcviku a hodnocení založeného na kvalifikovanosti (CBTA). Naopak ATO B, která nedávno přešla z tradičního systému hodnocení na CBTA, vykazovala nižší soulad hodnocení, což zdůrazňuje význam této práce. Dále je navržena metoda pro zajištění souladu mezi instruktory. Zjištění naznačují, že přechod k hodnocení založenému na kvalifikovanosti by mohl zvýšit přesnost hodnocení výcviku. Tento přechod může umožnit instruktorům objektivně zaznamenávat výkon účastníků výcviku a poskytovat cílenější výcvik. V kurzech pro získání typové kvalifikace je však nezbytné, aby byly dostatečně důkladně hodnoceny i jednotlivé úkoly a technické dovednosti.cze
dc.description.abstractPilot training is fundamental to ensuring a high level of safety in air transport. Training programmes designed primarily to meet regulatory requirements may not always privde optimum use of resources and maximum gain in safety. This thesis presents a comprehensive analysis of various aspects of a type rating training course, including syllabi, grading systems and instructor concordance. It analyzes training records from two Approved Training Organizations (ATOs). Data from ATO A show relatively high consistency, and a model reveals a statistically significant, positive progression in grades over sessions. This indicates an overall learning effect or improvement in performance, in line with the Competency-Based Training and Assessment (CBTA) philosophy. Conversely, ATO B, having recently transitioned from a traditional to a CBTA grading system, exhibited lower grading reliability, highlighting the necessity of this study. FInally, a method for ensuring instructor concordance is proposed. The findings suggest that shifting towards competency-based assessments could enhance the precision of training evaluations. Such a shift would enable instructors to objectively record trainee performance and provide more focused training. However, it is essential that tasks and technical skills are also adequately assessed in a type rating courses.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectVýcvik založený na důkazechcze
dc.subjectshoda mezi hodnotitelicze
dc.subjectspolehlivost mezi hodnotitelicze
dc.subjectsoulad mezi instruktorycze
dc.subjectvýcvikový kurz pro získání typové kvalifikacecze
dc.subjectvýcvik pilotůcze
dc.subjectCompetency-based trainingeng
dc.subjectevidence-based trainingeng
dc.subjectinter-rater agreementeng
dc.subjectinter-rater reliabilityeng
dc.subjectinstructor concordanceeng
dc.subjecttype rating trainingeng
dc.subjectpilot trainingeng
dc.titleVyhodnocení vhodnosti implementace výcviku založeném na důkazech do typového výcvikového programucze
dc.titleEvaluating the Suitability of the Evidence-Based Training Implementation in a Type Rating Training Courseeng
dc.typedisertační prácecze
dc.typedoctoral thesiseng
dc.date.accepted2024-06-12
dc.contributor.refereeNommik Allan
theses.degree.disciplineProvoz a řízení letecké dopravycze
theses.degree.grantorkatedra letecké dopravycze
theses.degree.programmeTechnika a technologie v dopravě a spojíchcze


Files in this item




This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record