Alternativní metody hubení plevelů na železnici v ČR jako náhrada dosud používaných glyfosátů
Alternative methods of weed control on railways in the Czech Republic as a replacement of the glyphosates used so far
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Max Dresler
Vedoucí práce
Petýrek Michal
Oponent práce
Lomoz Lenka
Studijní obor
Konstrukce a dopravní stavbyStudijní program
Stavební inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
katedra železničních stavebObhájeno
2024-06-26Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním alternativních metod hubení plevelů na železničních tratích v České republice, s cílem najít účinné a ekologicky šetrné alternativy k současně používaným glyfosátům. Práce analyzuje historii a současné metody boje proti vegetaci na kolejích, zkoumá ekonomické, ekologické a funkční aspekty různých metod hubení. Zvláštní pozornost je věnována alternativním termickým metodám a chemickým metodám bez použití glyfosátu. Porovnání těchto metod se zaměřuje na jejich efektivitu, náklady a dopady na životní prostředí. Práce také zohledňuje specifika aplikace v chráněných územích a vliv na bezpečnost železničního provozu. This bachelor's thesis explores alternative weed control methods on railway tracks in the Czech Republic, aiming to identify effective and environmentally friendly alternatives to the currently used glyphosates. The thesis analyzes the history and current methods of combating vegetation on tracks, examining the economic, ecological, and functional aspects of various control methods. Special attention is given to alternative approaches, including mechanical, physical, and chemical methods without glyphosate. The comparison of these methods focuses on their efficacy, cost implications, and environmental impacts. The thesis also considers the specifics of application in protected areas and the impact on railway safety.