Návrh bezpilotního prostředku
A design of an unmanned aircraft
Type of document
bakalářská prácebachelor thesis
Author
Sebastian Vrzal
Supervisor
Brabec Jiří
Opponent
Barák Karel
Field of study
bez oboruStudy program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav letadlové technikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato práce se zabývá volným pokračováním v koncepčním návrhu UAV z bakalářské práce pana Kmeta s užším zaměřením na civilní sektor zemědělství. Proběhla kontrola původního návrhu, rešerše konkurenčních kamerových systémů, úprava parametrů a optimalizace letounu a zejména křídla pro úspěšné splnění mise skenování povrchu polí. Na základě výstupů optimalizace pak proběhla další úprava rozložení hmotností, byla ověřena statická stabilita letounu a stanoveny předpokládané výkony letounu. Na závěr bude vytvořený předběžný návrh letounu a detailnější návrh konstrukce křídla. This study follows up on The conceptual design of a UAV from Mr. Kmet's bachelor's thesis, with a narrower focus on the civil agricultural sector. The original design was reviewed, research concerning useful load (mainly other suitable camera systems), parameters were adjusted, and the aircraft, particularly the wing, was optimized for the successful completion of the mission to scan field surfaces. Based on the optimization outputs, further weight distribution adjustments were made, the static stability of the aircraft was verified, and the expected performance of the aircraft was determined. Final chapter is dedicated to preliminary design of the UAV with higher focus on wing structure.
Collections
- Bakalářské práce - 12122 [137]